مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل میراث فرهنگی استان:

سه اثر میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان آماده ثبت جهانی است

عصر ساختمان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: یکی از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزایش پرونده های ثبت جهانی استان است که در این خصوص پرونده ۳ اثر تاریخی برای ثبت در فهرست آثار جهانی مهیا شده است.

سه اثر میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان آماده ثبت جهانی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کامبیز مشتاق گوهری اظهار کرد: مرمت مجموعه بناهای تاریخی درحوزه سیستان و راه اندازی دو پایگاه جدید میراث فرهنگی در بمپور و کویر لوت از جمله اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان است. شهر سوخته و بیابان لوت از استان در فهرست آثار جهانی ثبت شده و پرونده سه اثر دیگر را برای ثبت جهانی، مهیا کرده ایم.

    وی گفت: در چهار ماهه اول  امسال 2 میلیارد و 850 میلیون دلار درآمد کشور از محل گردشگری بدست آمده که سهم  استان از این مبلغ  قابل توجه نبوده است. امسال بیشترین گردشگران به شهرستان‌های چابهار و هامون سفر کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه در سال جاری طرح ضربت ایجاد اشتغال برای 12 هزار نفر را در دستور کار قرار دادیم، افزود:با پشتیبانی‌های صورت گرفته استانی و ملی توانستیم یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای این منظور را به تصویب برسانیم  و تلاش شده است تا برای شناسایی جامعه مخاطب و اشتغال زایی برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. در این راستا تاکنون 2000 نفر ثبت سامانه شدند که 90 درصد فعالین این حوزه بانوان هستند.

    گوهری اظهار کرد: یکی دیگر از اولویتهای صنایع دستی، حفاظت از آثار تاریخی است که در حوزه توسعه شهرها قرار دارند و به واسطه توسعه شهر در معرض تخریب قرار می گیرند، که در این خصوص تعیین حریم آثار تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    وی، صنایع دستی را جزء حرفه هایی دانست  که بازده سریع الوصول دارد و تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی می‌تواند به اشتغال پایدار بینجامد.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان، ورود زائران خارجی برای سفر به اماکن زیارتی کشور را یکی از  ظرفیتهای گردشگری استان دانست و تاکید کرد: از این فرصت باید بیش از بیش در جهت توسعه ظرفیتهای گردشگری استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی