مدیران خودروعصر اعتبار

نتیجه بازرسی از آسانسورهای سازمان های دولتی چه شد؟

عصر ساختمان- معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: از میان ۱۶۶۵ آسانسوری که مورد بررسی قرار گرفت تنها ۱۱ مورد مطابق استاندارد بودند.

نتیجه بازرسی از آسانسورهای سازمان های دولتی چه شد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، وحید مرندی مقدم، سرپرست معاون نظارت بر اجرای استاندارد  اظهار داشت: سال گذشته بازرسی کلی در سطح کشور بر روی آسانسورهای سازمان های دولتی و ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، شهرداری ها و وزارت خانه ها انجام شد، متاسفانه از 1665 آسانسوری که مورد بررسی قرار گرفت تنها 11 مورد مطابق استاندارد بود.

    وی ادامه داد: بیش از 99.7 دهم درصد این آسانسورها دارای ایرادات جزئی تا بحرانی بودند که این بسیار خطرناک است و می تواند برای عموم مردم حادثه ساز باشد.

    معاون نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به اینکه قدمت بسیاری از این آسانسورها تا حدود 40 سال هم می رسد، افزود: گزارشی محرمانه در این رابطه به مسئولان دادیم و آنها را از وضعیت آسانسورهای دولتی مطلع کردیم و البته در ابتدا آسانسور سازمان ملی استاندارد را که دچار نقص هایی بود مورد بررسی قرار داده تا ایرادات آن را برطرف کنیم.

    وی ادامه داد: بر همین اساس  نامه ای به همکاران در سراسر کشور ابلاغ شد مبنی بر اینکه به ساختمان های دولتی و وزارت خانه ها مراجعه کنند تا هر آسانسوری که در این ساختمان ها از استاندارد خود خارج شده پلمپ شود که در آینده نزدیک گزارش های نهایی در خصوص وضعیت این آسانسورها به اطلاع مردم می رسد.

    مرندی مقدم با اشاره به آسانسورهایی که در مناطق مسکونی از نقص فنی برخوردارند تصریح کرد: متاسفانه شاهد حوادث ناگواری در آسانسورهای مناطق مسکونی هستیم. از سال 83 طرحی ابلاغ شد مبنی بر اینکه هر گاه مسکنی ساخته می‌شود باید برای دریافت پایان کار از ما گواهی استاندارد بگیرد اما آسانسورهایی که قبل از سال 83 نصب شدند فاقد کنترل های لازم بوده و سازمان ملی استاندارد هم نظارتی بر روی آن ها نداشته است.

    وی در ادامه بیان کرد: آسانسورهایی که بعد از سال 83 دارای گواهی شدند نیز باید مورد بازنگری قرار گرفته و برخی از قطعات آن تعویض شود و همچنین آسانسورهای قبل از سال 83 نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند به همین دلیل از مردم می خواهیم به ادارات کل استاندارد استانها مراجعه کرده و آسانسورهای خود را مورد بازرسی قرار دهند.

    معاون نظارت بر اجرای استانداردگفت: از آنجایی که امکان ورود به منازل شخصی افراد را نداریم پیشنهادهایی را در این باره به دولت ارائه دادیم که با مصوب شدن آن به صورت اجباری اقدام خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار