مدیران خودروعصر اعتبار

چهار درخواست متولی تامین مالی مسکن از معاون اول رئیس‌جمهوری

سود تک‌رقمی برای وام خرید مسکن؟

عصر ساختمان- متولی تامین مالی مسکن در جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهوری که در حضور مقامات بخش مسکن برگزار شد برای گشایش بیشتر در مسیر پرداخت تسهیلات تقاضای مصرفی (خانه اولی‌ها) چهار درخواست خطاب به دولت مطرح کرد. پرداخت یارانه تسهیلات بافت فرسوده، تمرکز حساب‌های وزارت راه وشهرسازی در بانک مسکن، پرداخت وام کوتاه‌مدت برای توسعه شهرهای جدید و راه‌اندازی موسسات پس‌انداز در شهرهای جدید چهار درخواست مقام سیاست‌گذار بانک عامل بخش مسکن از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری بود.

سود تک‌رقمی برای وام خرید مسکن؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد هاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اقدام بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی بافت فرسوده، اولین درخواست خود را پرداخت یارانه تسهیلات این بخش عنوان کرد و گفت: در سال گذشته قرار بود برای 55 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده حدود 200 میلیارد تومان یارانه تعلق بگیرد. درخواست ما این است تا این یارانه پرداخت شود.او فراهم شدن امکان تمرکز حساب‌های وزارت راه وشهرسازی را در بانک مسکن به‌عنوان درخواست دوم خود مطرح کرد و افزود: اگر در حال حاضر پرداخت یارانه تسهیلات بافت فرسوده، امکان‌پذیر نیست پیشنهاد دیگر بانک مسکن این است که امکان افتتاح و تمرکز حساب‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه در بانک مسکن فراهم شود تا بتوانیم قیمت تمام‌شده منابع را کاهش دهیم و اگر دولت یارانه‌ای ندارد حداقل بانک مسکن با تمرکز حساب‌هایی که دارد بتواند نرخ سود را کاهش دهد. راه‌اندازی موسسات پس انداز و تسهیلات منطقه‌ای درخواست دیگر مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن بود. او در این باره اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که می‌تواند به رونق بخش مسکن کمک کند نهادسازی و راه‌اندازی موسسات پس‌انداز و تسهیلات منطقه‌ای است که می‌تواند به ویژه برای شهرهای جدید در سواحل مکران و همچنین در بافت‌فرسوده بسیار موثر باشد.

    او با اشاره به تشکیل جلسه‌ای در همین رابطه (راه‌اندازی موسسات پس‌انداز و تسهیلات منطقه‌ای) در شورای پول و اعتبار افزود: از آنجا که نهادهای مالی منطقه‌ای یک نهاد پولی است و می‌خواهد سپرده‌گذاری از مردم کند باید شورای پول و اعتبار آن را تصویب کند و دستور دولت مبنی بر راه‌اندازی آن می‌تواند به تصویب آن سرعت بدهد.مقام سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر بانک مسکن در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدام‌های بانک مسکن در راستای شهرک‌سازی و توسعه شهرهای جدید اشاره کرد و گفت: اقدام دیگر بانک مسکن، راهکار تامین مالی برای توسعه شهرها و خدمات مدیریت دارایی‌ها است. در این رابطه، نیاز هست تا بانک مرکزی وام کوتاه‌مدتی را در اختیار بانک مسکن قرار دهد که نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد. در این مورد، عاملیت انتشار اوراق مشارکت دولت است. بانک مسکن، سال گذشته 3 هزار میلیاردتومان را برعهده گرفت و تقریبا تمامی این تعهد به پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی پرداخت شد. او همچنین اعلام کرد: بانک مسکن آمادگی دارد تا نرخ سود تسهیلات صندوق یکم را تا 2 واحد درصد کاهش دهد و اگر این اتفاق بیفتد برای اولین‌بار نرخ سود تسهیلات به 9 درصد که تک‌رقمی است خواهد رسید. بت‌شکن ابراز امیدواری کرد که کاهش دوباره نرخ سود تسهیلات صندوق یکم پیام مناسبی برای تامین مالی بخش مسکن باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو