مدیران خودروعصر اعتبار

عضو انجمن سنگ:

رکود صنعت تشدید شده است

افت ۵۰ درصدی تولید سنگ در امسال

عصر ساختمان:عضو انجمن سنگ با بیان اینکه رکود در صنعت کشور تشدید شده است، گفت: تولید صنعت سنگ امسال حدود ۵۰ درصد در مقایسه با پارسال کاهش یافته است.

رکود صنعت تشدید شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، امیر فتاحی ، اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر رکود بخش صنعت شدید‌تر شده و اندک تقاضای موجود در بازار نیز کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه تولید صنعت سنگ‌ حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: در چنین شرایطی به دلیل تحریم‌ها، بازار مناسبی برای صادرات نیز در اختیار نداریم.

    فتاحی توضیح داد: قطع روابط بانکی و گمرکی با بازارهای جهانی باعث شده تا صادرات محصولات صنعتی از جمله سنگ تقریباً متوقف شود و در این شرایط بازار داخلی کشش لازم را برای مصرف سنگ داشت، اما رکود در ساخت و ساز باعث کاهش نیاز بازار داخل نیز شده است.

    فتاحی تصریح کرد: به این ترتیب، بازار داخل نیز کشش تولیدات بیشتر را ندارد و نمی‌تواند مشکل کاهش صادرات را برای واحدهای تولیدی جبران کند.

    وی با بیان اینکه صادرات سنگ از حدود 5 سال پیش رو به کاهش بوده است، گفت: برخی تولیدکنندگان سنگ، این محصول را به بازار کشورهای دیگر از جمله آمریکا صادر می‌کردند اما قیمت مناسب در بازار داخلی و تقاضای موجود در کشور باعث شد تا صادرات کاهش یابد و بازار داخل جایگزین آن شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر که بازار داخل راکد است، تولیدکنندگان با مشکل عرضه روبرو هستند زیرا بازارهای صادراتی را از دست داده‌اند و در نتیجه بازاری برای عرضه محصولاتشان در اختیار ندارند.

    عضو انجمن سنگ تأکید کرد: اگر تحریم‌ها برطرف شود، تقاضای مناسبی از طرف کشورهای اروپایی، عربی، آمریکا و استرالیا برای خرید سنگ ایران وجود خواهد داشت و امکان صادرات این محصول فراهم می‌شود.

    وی از تلاش برخی شرکت‌های تولیدکننده سنگ برای بازاریابی و صادرات تولیداتشان خبر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو