مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و ساز مسکن در ایران به نظام واحدی نیاز دارد

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره انبوه سازان مسکن تاکیدکرد: ساخت وساز مسکن در ایران به نظام واحدی نیاز دارد تا متناسب با نیازها و رفتارهیا طرفهای تقاضا و عرضه مسکن به برنامه ریزی هدفمند و هوشمندی برسیم .

ساخت و ساز مسکن در ایران به نظام واحدی نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، ایرج رهبر اظهار داشت: با توجه به نرخ رشد جمعیت در دهه 60 و ورود تقاضای مسکن آنها به بازار در دهه 90 سالانه به ساخت 1.5 میلیون مسکن نیاز است تا بتوانیم در 10 ساله آینده به تعادل عرضه و تقاضا در این بازار برسیم .

    وی افزود: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان ، شهرداری تهران وبرخی دستگاهها نظام خاصی برای ساخت و ساز دارند که این واگرایی باعث کاهش اثر بخشی برنامه ریزیها در حوزه مسکن شده است .

    ایرج رهبر گفت: اگر وزارت راه وشهرسازی و شهرداری تهران و تشکل های بخش خصوصی به نظام واحدی از ساخت و ساز مسکن و احداث ساختمان برسند می توانیم کارها را متناسب با نیازهای طرفهای تقاضا انجام دهیم.

    وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: طرح مسکن مهر با هدف پاسخگویی به نیاز دهک های پایین جمعیتی اجرایی شده است و دولت یازدهم نیز طرح مسکن اجتماعی را ارائه می کند اما هنوز به دلیل مسائل اقتصادی و مالی این طرح اجرایی نشده است.

    ایرج رهبر گفت: برای ساماندهی بازار مسکن نیاز داریم که از افراد متخصص استفاده کنیم و حضور کاردانها ضروری است و نباید اجازه دهیم هر کسی با هر میزان سرمایه و امکاناتی بخواهد وارد ساخت و ساز مسکن شود بلکه فعالیت در این حوزه به دانش و تخصص نیاز دارد و از خانواده ها درخواست می کنیم در خرید مسکن حتما از مشاوره های مهندسی استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی