مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بررسی کرد:

ترسیم وضعیت بازار مسکن در مردادماه

ثبات قیمت‌ها با خروج از رکود

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در ۱۲ روز ابتدایی مردادماه شش هزار و ۷۱۲ قرارداد خرید و فروش و هشت هزار و ۶۸۱ قرارداد اجاره در شهر تهران داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ترسیم وضعیت بازار مسکن در مردادماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، حسام عقبایی در خصوص وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: خوشبختانه در این چند روزی که از مردادماه سپری کرده‌ایم شاهد افزایش حجم معاملات خرید و فروش و همچنین اجاره در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌بوده‌ایم.اما در مجموع می‌توان گفت که میزان افزایش معاملات در شش ماه ابتدایی سال 95 به اندازه‌ای نیست که بتوان گفت از رکود خارج شده‌ایم.

    او افزود: در واقع شش ماه ابتدای سال 95 را می‌توان دوران پیش رونق و فاز اول خارج شدن از رکود بخش مسکن دانست، اما همچنان نمی‌توان عنوان کرد که وارد دوره رونق بازار مسکن شده‌ایم، با این حال امید داریم که در شش ماه دوم سال شاهد رشد بیشتری در معاملات مسکن باشیم و حجم این معاملات به حدی برسد که بتوانیم بگوییم بازار به طور کامل از رکود خارج شده است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن بیان اینکه قیمت‌ها تغییر چندانی نکرده است، گفت: تقریباً ثبات در قیمت‌ها حاکم است و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال نیز وضعیت به همین صورت ادامه خواهد داشت و شاهد افزایش قیمتی نخواهیم بود.

    او افزود: با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات مسکن با توجه به ماه مبارک رمضان زودتر شروع شد و از اردیبهشت‌ماه شاهد جابه‌جایی‌های مسکن بودیم، اکنون اجاره‌بها، نقل و انتقالات و قیمت‌ها ثبات نسبی پیدا کرده است. رشد اجاره‌بها نیز به طور متوسط در کشور 10 درصد است، البته در برخی از مناطق این رشد اجاره‌بها بیشتر است.

    او در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی ما به این صورت است که تا اواخر شهریورماه که فصل اصلی جابه‌جایی‌هاست اجاره‌بها تغییر دیگری نکند.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: از اول تا 12 مردادماه، شش هزار و 712 معامله خرید و فروش و هشت هزار و 681 قرارداد اجاره در شهر تهران داشته‌ایم. همچنین در 12 روز اول مردادماه شاهد 22 هزار و 328 قرارداد خرید و فروش و 28 هزار و 458 قرارداد اجاره در سطح کشور بوده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو