مدیران خودروعصر اعتبار

واکنش خریداران مسکن مهر به افزایش قیمت‌ها

عصر ساختمان- افزایش چندباره قیمت مسکن مهر واکنش پیش خریداران این واحدها را در پی داشته و آنها می‌گویند که افزایش قیمت‌ها در توان پرداخت اغلب متقاضیان نیست.

واکنش خریداران مسکن مهر به افزایش قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، پروژه مسکن مهر پردیس که در ماه‌های آخر عمر دولت دهم کلنگ زنی شد در دوسال گذشته به یکی از چالش‌های میان دولت و متقاضیان تبدیل شده است چراکه هزینه های بالای آماده سازی در پردیس به اضافه هزینه بالای تامین خدمات زیربنایی روند کار در این شهر را با کندی مواجه کرده و از سوی دیگر هزینه متقاضیان را افزایش داده است.

    هرچند که دولت یازدهم اعلام می‌کند که میراث دار پروژه مسکن مهر از دولت گذشته است اما مردمی که به امیدخانه دار شدن، در مسکن مهر پردیس ثبت نام کردند همچنان در انتظار تحویل واحدهایشان هستند. دولت به منظور تامین هزینه‌های ساخت این واحدها در سه مرحله افزایش قیمت داشت؛ مرحله سوم در زمان دولت یازدهم اتفاق افتاد که براساس دستورالعمل شماره 3، افزایش قیمت مسکن مهر تا متری 100 هزار تومان برای تمام پروژه‌های نیمه تمام اجرایی شد.

    دولت در همان زمان اعلام کرد که افزایش قیمت دیگری برای مسکن مهر اتفاق نمی‌افتد و دستورالعمل شماره 3 آخرین دستور العمل برای افزایش قیمت خواهد بود، اما از تابستان امسال زمزمه هایی برای افزایش قیمت واحدهای نیمه تمام مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و پرند به گوش رسید که هربار با تکذیب مسئولان همراه بود.

    اما گزارش‌ها حاکی از آن است که مسکن مهر شهرجدید پردیس در فاز 11 که با عنوان مسکن مهر کوزو معروف است با افزایش قیمت حدود 10 میلیون تومانی روبرو است. براین اساس قرار بود این واحدها با قیمت 28 میلیون تومان به دست متقاضیان برسد اما بنابر اعلام شرکت عمران شهرجدید پردیس، متقاضیان باید رقم 37 میلیون و 521 هزار و 690 تومان را بابت واحدهای مسکن مهر کوزو بپردازند.

    در اطلاعیه شرکت عمران پردیس آمده است که پیرو اطلاعیه شماره 53 شرکت عمران شهرجدید پردیس مبنی بر اعلام قیمت نهایی پروژه مسکن مهر شرکت کوزو در فاز 11، به آگاهی می‌رساند؛ کلیه متقاضیانی که در بلوک‌های واقع در زون های 1، 4 شمالی و 5  فاز 11 این شهر، دارای انتخاب واحد بوده و اطلاعیه مربوطه به شیوه پرداخت باقیمانده قیمت نهایی قبلا به ایشان به صورت مکتوب اعلام شده است و تاکنون نسبت به پرداخت اقساط اعلامی به حساب متمرکز شخصی خود نزد بانک مسکن اقدام نکرده‌اند، باید در چارچوب برنامه زمانبندی اعلام شده نسبت به تکمیل موجودی حساب خود نزد بانک مسکن اقدام کنند.

    همچنین به آگاهی آن دسته از متقاضیانی که اطلاعیه مربوط به نحوه واریز وجه به حساب شخصی خود نزد بانک مسکن در زون های افتتاح فاز 11به ایشان اعلام نشده است، می‌رساند : این متقاضیان باید در چارچوب جدول زیر نسبت به تکمیل موجودی حساب خود اقدام کنند.

    قیمت‌ها به ریال

    در تماس یکی از پیش خریداران این واحدها با خبرنگار مهر، وی از افزایش دوباره قیمت این واحدها به شدت انتقاد کرد و گفت: مگر در ابتدا به ما نگفتند که مسکن مهر برای اقشار ضعیف جامعه است پس چرا قیمت‌ها هربار افزایش پیدا می‌کند.

    وی همچنین با اشاره به اینکه بانک مسکن بابت تاخیر در پرداخت اقساط تسهیلات که به واسطه کندی کار ساخت به وجود آمده، از مردم جریمه دریافت می کند، افزود: برای وام 30 میلیون تومانی بانک مسکن باید حدود 3 میلیون تومان جریمه پرداخت کنیم چرا که واحدها به موقع تحویل مردم داده نشده و بانک معتقد است که باید جریمه آن پرداخت شود در حالیکه این دیرکرد برعهده متقاضی نیست.

    این خریدار مسکن مهر با ابراز نارضایتی نسبت به عملکرد بانک مسکن در دریافت جریمه، اظهار داشت: پس از گذشت سه سال با این رقم افزایش قیمت روبرو شدیم که در توان اغلب متقاضیان مسکن مهر نیست. ضمن آنکه باید بابت کندی کار دولت، جریمه هم به بانک بپردازیم.

    فهرست جانمایی بلوکهای واقع در زون های افتتاح فاز 11

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی