مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان زنجان عنوان کرد:

انجام سرشماری اینترنتی امسال در استان زنجان

عصر ساختمان- مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان گفت: ۴۰ درصد از سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری به صورت اینترنتی هدف‌گذاری شده که امیدواریم زنجان به این هدف دست یابد.

انجام سرشماری اینترنتی امسال در استان زنجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسین امید مقدم پیش از ظهر امروز در نخستین نشست مشترک معاونین فنی و آموزشی و مسؤولان تبلیغات و اطلاع‌رسانی سرشماری استان اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن سال جاری به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کشور در مهرماه محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن در سال جاری هشتمین سرشماری کشور به شمار می‌رود که با فرمان رئیس جمهور آغاز خواهد شد، تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن از سال 35 با فاصله 10 ساله در کشور انجام می‌شده است.

    مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان اضافه کرد: پس از سرشماری سال 85 و در سال 90 این سرشماری از 10 سال به پنج سال یکبار تغییر یافته است.

    وی با اشاره به اینکه هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در استان زنجان نیز همزمان با سراسر کشور در طول مهر و آبان‌ماه صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: سرشماری نفوس و مسکن از سوم تا 24 مهر‌ماه به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

    *آغاز سرشماری نفوس و مسکن از مهرماه

    امید مقدم با بیان اینکه سامانه‌ای به منظور ثبت نام مردم به صورت اینترنتی راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از 25 مهر تا آبان‌ماه سال جاری نیز سرشماری نفوس و مسکن به صورت چهره به چهره و در محل زندگی خانوارها انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در سال جاری و در هشتمین دوره از سرشماری نفوس و مسکن به جای فرم‌های کاغذی از تبلت‌هایی توسط ماموران سرشماری استفاده خواهد شد، افزود: نرم‌افزار جمع‌آوری اطلاعات خانوارها نیز در تبلت‌ها نصب خواهد شد.

    مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه سرشماری یک فعالیت بسیار گسترده‌ای است که جمعیت یکی از مباحث اساسی آن به شمار می‌رود، یادآور شد: با توجه به کاهش رشد جمعیت در کشور، این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

    وی با اشاره به اینکه نتایج این سرشماری بسیار مهم خواهد بود چرا که در اتخاذ تصمیمات و سیاست‌های جدید نقش مهمی ایفا می‌کند، ابراز کرد: در این دوره از سرشماری جمعیت و عدد جمعیتی استان، ویژگی‌های سنی، جنسی و اشتغال را تا پایین‌ترین سطوح جغرافیایی استان کسب خواهیم کرد.

    امید مقدم با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اولیه سرشماری از سال 92 آغاز شده است، اضافه کرد: این سرشماری در سال جاری با تحولاتی روبه رو شده است.

    *انجام سرشماری سال جاری به صورت اینترنتی

    وی با بیان اینکه در سال 90 سرشماری نفوس و مسکن به صورت سنتی بوده است، خاطرنشان کرد: سرشماری مورد نظر در سال جاری به صورت اینترنتی نیز اجرایی می‌شود.

    مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان با بیان اینکه با توجه به گسترده بودن فعالیت‌ها و مراجعه به همه خانوارهای شهری و روستایی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، اظهار کرد:‌ ستاد هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن در استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه امیدواریم از طریق تبلیغات و اطلاع‌رسانی و از طریق اقناع افکار عمومی سهم خانوارهای سرشماری شده از طریق اینترنتی را افزایش دهیم، تصریح کرد:‌به همین دلیل به مقوله تبلیغات در زمینه سرشماری بیش از پیش پرداخته شده است.

    امید مقدم با اشاره به برگزاری سمینار یک روزه توسط مرکز آمار برای مسؤولان تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستادهای سرشماری نفوس و مسکن، اذعان کرد: باید یک آمادگی خوب در این راستا در استان ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه هدفگذاری مرکز آمار ایران برای سرشماری اینترنتی خانوارها 40 درصد است، گفت: امیدوار هستیم استان زنجان نیز به این هدف 40 درصدی دست یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار