مدیران خودروعصر اعتبار

بافت های فرسوده شهر قم احیا می شود

عصر ساختمان- شهردار قم گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، بازسازی بافت های فرسوده شهر قم در اولویت فعالیت های شهرداری قرار خواهد گرفت.

بافت های فرسوده شهر قم احیا می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سید مرتضی سقائیان نژاد عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به اینکه بیش از یکهزار هکتار از مساحت شهر قم در بافت فرسوده قرار دارد، افزود: بیش از 350 هزار تن در این محدود زندگی می کنند و این مطلب نشان دهنده اهمیت بازسازی بافت های فرسوده است.
    وی با بیان ویژگی های خاص بافت های فرسوده شهر قم، گفت: بسیاری از مراکز مهم و تاثیر گذار قم مانند بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س)، حوزه های علمیه و مکان های تاریخی در محدوده بافت های فرسوده هستند که باید در کوتاه ترین این بافت بازسازی شود.
    وی ادامه داد: بافت های فرسوده قم هنوز زنده است و امکان احیای آن وجود دارد اما در صورت غفلت اگر گروه های مهاجرین در این مکان ها ساکن شوند، مشکل های متعددی برای شهر به وجود خواهد آمد.
    سقائیان نژاد گفت: با احیای سازمان بهسازی و نوسازی در شهرداری قم، 60 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی در بافت های فرسوده اختصاص یافت.
    وی با اشاره به طرح های عمرانی برای احیای محورهای منتهی به بیت تاریخی امام خمینی (ره)، ساماندهی هسته مرکزی شهر و بازار سنتی قم، افزود: برای احیای بافت فرسوده باید مدیریت واحد داشت و بخش خصوصی را وارد میدان کرد چرا که با بودجه های دولتی تنها نمی توان طرح های عمرانی را به سرانجام رساند.
    وی ادامه داد: شهر قم بعد از تهران بزرگترین شهر مهاجر پذیر کشور است و به همین خاطر مسکن های غیر رسمی بسیاری در این شهر شکل گرفته و جمعیتی در حدود 17 هزار تن در قالب پنج هزار خانواده در آن ها زندگی می کنند.
    شهردار قم با اشاره به اینکه برای ساماندهی مسکن های غیر رسمی، تصمیم های لازم گرفته شده است، گفت: می توانستیم با رسیدگی به بافت های فرسوده جمعیتی را که در پردیسان زندگی می کنند را در محدوده شهر قم ساماندهی کنیم.
    وی در ادامه با اشاره به ایجاد سه بلوار برای حل مشکل رفت و آمد ساکنان پردیسان به محدوده شهر قم، افزود: بلوار مرجمعیت، بلوار زائر و بلوار شهید آوینی با اعتبارات ملی و استانی به زودی راه های دسترسی شهر قم به پردیسان را گسترش خواهند داد.
    پنجمین جلسه شورای اداری استان قم با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان درتالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.
    در پایان جلسه از سجاد قاسمی دانش آموز نخبه استان قم و رتبه دوم کنکور علوم انسانی در سال جاری تجلیل به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار