مدیران خودروعصر اعتبار

قصه ناتمام مسکن مهر تمام می‌شود؟

عصر ساختمان- حتی افتتاح بیش از ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سه سال ابتدایی دولت یازدهم نیز نتوانسته گره کور ارثیه دولت قبل را باز کند و حالا قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر از موکول شدن افتتاح پنج تا شش درصد از واحدها در سال آینده می دهد.

قصه ناتمام مسکن مهر تمام می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا ، با وجود آنکه وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم بارها اعلام کرده اعتقادی به طرح مسکن مهر ندارد و گزارش های کارشناسان این عرصه نیز نشان می دهد این طرح کلان نتوانسته به بسیاری از اهداف خود دست یابد اما تلاش دولت روحانی بر آن بوده که طبق مسولیت های دولت این طرح را با تمام توان تکمیل کنند، طرحی که به نظر می رسد هرچه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود با گره بزرگ تری نیز رو به رو خواهد شد و این امر باعث شده اصغری مهرآبادی قائم مقام آخوندی در امور مسکن مهر از معاون اول رییس جمهور درخواست حل برخی از این معضلات را داشته باشد.

    بر اساس آمارهایی که وی ارائه کرده، از مجموع دو میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر تا کنون یک میلیون و 909 هزار واحد به طور کامل نهایی شده که از این رقم بیش از 700 هزار واحد آن در دولت یازدهم اجرایی شده است.

    جدای از این آمارها اما مسکن مهر با دو معضل مهم دیگر دست و پنجه نرم می کند که حل نشدن آنها می تواند نهایی شدن این طرح را حتی در ماه های آینده نیز با چالش مواجه کند.

    بر اساس گزارشی که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رییس جمهور داده هنوز بیش از 100 هزار واحد مسکن  مهر هیچ متقاضی ندارد و از این رو حتی در صورت تکمیل این واحدها نیز مشخص نیست دولت باید با هزینه ها صورت گرفته برای ساخت آنها چه کند.

    در سوی دیگر به نظر می رسد هنوز رساندن امکانات زیرساختی به برخی از واحدهای مسکن مهر با مشکلاتی جدی رو به روست. مهرآبادی در این باره گفته برای تکمیل برخی از واحدها به منابع مالی 3300 میلیارد تومانی احتیاج است و در صورتی که با همکاری وزارت نیرو شرایط برای تکمیل آنها نهایی نشود نمی توان انتظار اتفاقی مثبت در این حوزه داشت.

    این دو مشکل اما نتیجه ای دیگر نیز به بار آورده است. در شرایطی که بنا بود کل پروژه مسکن مهر در سال 95 به پایان برسد، مهرآبادی گفته احتمالا پنج تا شش درصد از واحدهای مسکونی باقی مانده باید در سال آینده تکمیل شوند و این به معنای آن است که مسکن مهر لااقل یک سال دیگر نیز مهمان دولت روحانی خواهد بود و این به معنای افزودن باری مضاعف به وزارت راه و شهرسازی است که برای رساندن طرح های اولویت دار خود نیز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو