مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل پدافند غیر عامل لرستان:

۲۰۰۰ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در لرستان وجود دارد

عصر ساختمان- مدیر کل پدافند غیر عامل لرستان گفت: دو هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در لرستان وجود دارد.

۲۰۰۰ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در لرستان وجود دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی سیف ظهر چهارشنبه در جلسه پدافند غیر عامل لرستان در سخنانی با بیان اینکه قلعه فلک الافلاک مهم ترین سازه کشور در بحث پدافند غیر عامل است اظهار داشت: برای این سازه طرحهای پدافند غیر عامل لحاظ شده است.

    وی با اشاره به تهدیدات موجود در استان در حوزه پدافند غیر عامل بیان داشت: یکی از این تهدیدات وجود دو هزار و 17 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در لرستان است.

    مدیر کل پدافند غیر عامل لرستان 70 هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی را یکی دیگر از تهدیدات موجود در این حوزه اعلام کرد و گفت: بیماری زوال بلوط در جنگلهای لرستان، قرارگیری لرستان در پهنه زلزله خیز، فرسودگی خطوط راه آهن، وجود 18 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های لرستان، خشکسالی و خشک شدن تالابهای استان، رانش زمین، ریزگردهای عربی و ... از جمله این تهدیدات در استان است.

    سیف در ادامه سخنان خود با اشاره به فرسایش بالای خاک در لرستان بیان داشت: دفن نامناسب و غیر اصولی زباله ها از سوی شهرداری ها، تهدیدات قومیتی، عبور خطوط متعدد انتقال نفت و گاز، آتش سوزی در خطوط انتقال نفت و گاز، تلفات دامی، سیل و ... را از دیگر تهدیدات موجود در حوزه پدافند غیر عامل استان هستند.

    وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای پدافند غیر عامل در لرستان برای برنامه ریزی در این حوزه بیان داشت: فعال کردن کارگروه های تخصصی زیستی و سایبری، تلاش برای فرهنگسازی در حوزه پدافند غیر عامل، برگزاری مانورهای تخصصی و رابطان پدافند غیر عامل دستگاههای اجرایی لرستان، برگزاری دوره های آموزشی و ... از جمله اقدامات صورت گرفته در استان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی