مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی

شرط خانه‌اولی‌ها برای متقاضیان وام بافت فرسوده برداشته شد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از حذف شرط خانه اولی برای متقاضیان استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در بافت فرسوده خبر داد و گفت: دولت متعهد شده ۶۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پرداخت کند.

شرط خانه‌اولی‌ها برای متقاضیان وام بافت فرسوده برداشته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، ایزدی با اشاره به عرضه 150 هزار فقره تسهیلات نوسازی شامل وام‌های نوسازی، ودیعه مسکن، وام مقاوم‌سازی و همچنین تسهیلات صندوق یکم اظهار کرد: در روش صندوق یکم، وام 160 میلیون تومانی با سود 11 درصدی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ضمن آنکه شورای پول و اعتبار شرایط خانه‌اولی را بر این تسهیلات حذف کرده است.

    وی افزود: در تلاش هستیم برای ساکنان بافت فرسوده از سایر تسهیلات 40 تا 50 میلیون تومانی هم استفاده کنیم تا تشویق شوند، چراکه اولویت ما در دولت نوسازی و بهسازی محله‌های بافت فرسوده است.

    وی با تاکید بر اینکه از سال گذشته تاکنون 17 هزار فقره تسهیلات ارائه شده است، تصریح کرد:مشکل ما با بانک‌ها بحث مابه‌التفاوت سود است که تلاش داریم  مابه‌التفاوت 10‌درصدی را طبق مصوبه به متقاضیان پرداخت کنیم.

    وی ادامه داد:‌ دولت و سازمان مدیریت تعهد کرده‌اند تا 60 میلیارد تومان سررسید شده را پرداخت کنند. برای رفع مسائل و مشکلات، سامانه تسهیلات راه‌اندازی شده و هیچ واسطه‌ای بین مردم و بانک وجود ندارد و متقاضیان از طریق درج اطلاعات و با داشتن احراز شرایط می‌توانند به بانک معرفی شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سقف تسهیلات بافت فرسوده 50،40،30 میلیون تومان و یارانه ودیعه مسکن 20،15،10 میلیون تومان است و تلاش می‌کنیم تا مبلغ را با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار منطبق کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی