مدیران خودروعصر اعتبار

کارگاه‌های ساختمانی ناایمن در هرمزگان تعطیل می‌شوند

عصر ساختمان- ‌رییس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد، گفت: بمنظور اجرای صحیح مقررات و ضوابط ایمنی و حفاظت فنی و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی در این کارگاه ها، در صورت عدم رعایت مقررات ایمنی تعطیل می‌شوند.

کارگاه‌های ساختمانی ناایمن در هرمزگان تعطیل می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،‌ فریبا بهزادی در جمع خبرنگاران بر رعایت مقررات ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی که بیشترین حوادث ناشی از کار در این کارگاه‌ها اتفاق می‌افتد، تاکید کرد.

    وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد بازرسی‌ها در استان به بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی اختصاص یافته است، اظهار کرد: در چهارماهه امسال بیش از 250 بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در سطح استان انجام شده که پنج کارگاه به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی تعطیل شدند.

    بهزادی، سقوط از ارتفاع و برق گرفتگی را از عمده موارد حوادث در بخش ساختمان عنوان و اضافه کرد: از ابتدای امسال 80 درصد حوادث منجر به فوت مربوط به کارگاه‌های ساختمانی بوده که به نسبت سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

    رییس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان، انعقاد تفاهم نامه با نظام مهندسی، بازرسی مشترک از کارگاه‌ها، آموزش مهندسان و ناظرین ساختمان با عنوان ایمنی در کارگاههای ساختمانی، تعطیلی کارگاه‌های ناایمن و آموزش موارد ایمنی برای اصناف از جمله اقداماتی است که واحد بازرسی کار اداره کل بمنظور کاهش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان انجام داده است.

    وی میزان حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی استان را به نسبت مجموع حوادث اتفاق افتاده 60 درصد ذکر کرد و از مجریان ساختمانی خواست تا موارد ایمنی را جدی گرفته و با رعایت مسایل ایمنی، مانع از به خطر افتادن جان کارگران شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی