مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان:

۵۰۰ مأمور در سرشماری نفوس و مسکن لرستان مشارکت دارند

عصر ساختمان- قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان از استفاده ۵۰۰ مأمور سرشماری در سطح استان برای ثبت اطلاعات افراد طی سرشماری امسال خبر داد.

۵۰۰ مأمور در سرشماری نفوس و مسکن لرستان مشارکت دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر،  سید حسین نورالدینی ظهر چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی برای اطلاع رسانی طرح سرشماری در شهرستان‌های استان به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن طی مهر و آبان امسال در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حکم سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 توسط رئیس جمهور امضا شده و فرمان این سرشماری توسط وی صادر می شود.

    وی بیان داشت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن اطلاعات فردی اشخاص شامل اطلاعات جنسیتی، سنی، تحصیلات، مسکن، مهاجرت، اشتغال و ... جمع آوری خواهد شد و این اطلاعات به منظور دسترسی برنامه ریزان و مدیران ارشد استان ها گردآوری می شوند.

    25 مهرماه آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95

    قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان با اشاره به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 اولین سرشماری کشور بوده که به صورت اینترنتی اجرا می شود، عنوان کرد: از سوم تا 24 مهرماه امسال سرشماری به‌صورت اینترنتی خواهد بود و خانواده‌هایی که علاقمندند اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند می توانند با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir اطلاعات خود را به ثبت برسانند.

    نورالدینی افزود: افرادی که به صورت اینترنتی در سرشماری اطلاعات خود را ثبت می کنند یک کد رهگیری دریافت کرده که باید آن را تا زمان مراجعه مامور آمارگیر به درب منازل آن ها نگهداری کنند و سپس این کد را به مامور سرشماری ارائه دهند.

    وی یادآور شد: سرشماری اصلی که به صورت میدانی است از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به‌طور همزمان در سراسر کشور اجرا می شود و افرادی که به صورت اینترنتی اطلاعات خود را ثبت نکرده اند می توانند اطلاعات خود را در اختیار ماموران آمارگیر که به درب منازل آن ها مراجعه می کنند قرار دهند.

    قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان با اشاره به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 برای اولین بار به روش الکترونیکی و با استفاده از تبلت انجام می شود، اضافه کرد: همچنین این سرشماری اولین سرشماری است که کدپستی به اطلاعات بلوک های آماری لینک شده است که این بلوک های آماری از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد امسال تهیه شده اند.

    نورالدینی بر لزوم اطلاع رسانی دقیق روابط عمومی فرمانداری های سایر شهرستان های استان درخصوص تشویق مردم به انجام سرشماری اینترنتی تاکید کرد و گفت: مرکز آمار کشور برآورد کرده است که بین 30 تا 40 درصد خانواده ها به صورت اینترنتی اطلاعات خود را ثبت کنند.

    استفاده از 500 مامور سرشماری برای ثبت اطلاعات افراد در لرستان

    وی ثبت نام اینترنتی در سرشماری امسال را موجب کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان دانست و افزود: ثبت اطلاعات اشخاص در سرشماری به صورت اینترنتی موجب کاهش بار آمارگیر و افزایش کیفیت داده ها و تسهیل اجرای عملیات میدانی خواهد شد.

    قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان به استفاده از 500 مامور سرشماری در سطح استان برای ثبت اطلاعات افراد اشاره کرد و بیان داشت: از روز شنبه 23 مرداد سامانه مرکز آمار ایران برای جذب مامور سرشماری فعال خواهد شد.

    نورالدینی افزود: آدرس سامانه ثبت اطلاعات متقاضیان به عنوان مامور آمارگیر s95.sci.org.ir خواهد بود و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند از 23 مرداد تا 15 شهریور در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند.

    وی بیان داشت: زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 سوم مهرماه همزمان با زنگ بازگشایی مدارس نواخته خواهد شد.

    قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان یادآور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی در بین مدارس در خصوص اهمیت بحث سرشماری از برنامه های مرکز آمار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار