مدیران خودروعصر اعتبار

عقبائی اعلام کرد:

افزایش معاملات مسکن در مرداد

از رکود خارج نشده‌ایم

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با اشاره به افزایش حجم معاملات در مرداد امسال نسبت به سال گذشته، گفت: هنوز از رکود خارج نشده ایم.

افزایش معاملات مسکن در مرداد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حسام عقبائی  با اشاره به آخرین وضعیت معاملات در بازار مسکن، گفت: از تاریخ اول مرداد تا 19 مرداد تعداد قراردادهای انجام شده در شهر تهران به 11 هزار و 348 قرارداد خرید وفروش رسیده است.

    وی با بیان اینکه 14 هزار و 256 قرارداد اجاره هم در این مدت به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به  آمار سال گذشته، در این مدت شاهد رشد معاملات بودیم زیرا در  19 روز اول مرداد سال گذشته 10 هزار و 145 قرارداد خرید وفروش به ثبت رسید.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با اعلام اینکه در 19 روز اول مرداد سال گذشته 13 هزار و 982 قرارداد اجاره انجام شده است، اظهار داشت: بنابراین آمارها حاکی از آن است که مرداد امسال نسبت به سال گذشته، تعداد معاملات در شهر تهران با رشد همراه بوده است.

    عقبائی به آمار معاملات مسکن مردادماه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: آمارهای کشوری حاکی از آن است که 37 هزار و 35 قرارداد خرید و فروش و 46 هزار و 267 قرارداد اجاره در 19 روز ابتدای مردادماه به ثبت رسیده است.

    وی با بیان اینکه وضعیت معاملات نشان می دهد که بازار مسکن در دوران پیش رونق قرار دارد، افزود: رشد آمار معاملات نشانگر فاز اول خروج از رکود است اما هنوز تعداد معاملات به اندازه ای نیست که بگوییم از رکود خارج شده ایم اما پیش بینی افزایش حجم معاملات را داریم.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک بااشاره به اینکه پیش بینی افزایش قیمت تاپایان سال را هم نداریم، اظهار داشت: نقدینگی در بازار مسکن در حدی نیست که منجر به رشد قیمت ها شود بنابراین خریداران با اطمینان خاطر نسبت به خرید مسکن اقدام کنند.

    عقبائی با اعلام اینکه در 3 ماهه پایانی سال 95 وضعیت معاملات بازار مسکن بهتر می شود، گفت: امیدواریم که بازار مسکن در سال 96 وضعیت بهتری پیدا کند و با توجه به افزایش حجم معاملات، پیش بینی وضعیت بهتری را در سال آینده داریم.

    وی افزود: البته اینکه به دوران رونق باز میگردیم یا نه بستگی به سیاست های دولت، تزریق نقدینگی و سیاست های پولی وبانکی دارد اما در نیمه دوم امسال حجم معاملات نسبت به نیمه اول رشد بیشتری خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو