مدیران خودروعصر اعتبار

۷۱۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل شد

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: از ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۸۷۲ واحد مسکن مهر در کشور، یک میلیون و ۹۰۹ هزار و ۸۶۶ واحد تکمیل شده است. ازاین تعداد ۷۱۰ هزار واحد آن در سه سال فعالیت دولت یازدهم پایان یافت و ۱۰۰ هزار واحد دیگر در هفته دولت بهره برداری می شود.

۷۱۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی شامگاه سه شنبه در نشست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه افزود: تعداد واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کشور 306 هزار و 6 واحد است که 166 هزار واحد مشکلاتی دارد و 140 هزار و 6 واحد روند تکمیل شدن خود را طی می کند.
    وی با بیان این که هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر در کشور به 1393 درصد رسیده است، ابراز امیدواری کرد بسیاری از این پروژه ها در پایان سال جاری و 5 تا 6 درصد باقی مانده مسکن مهر در سال آینده تکمیل شوند.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر یادآور شد هم اکنون 117 هزار واحد مسکن مهر متقاضی ندارد و امیدواریم با برداشتن شرایط احراز برای متقاضیان این واحدها به فروش برسد، ضمن اینکه پرونده 49 هزار واحد مسکن مهر به علت مسایل معارضی و سایر مشکلات در مراجع قضایی مطرح است.
    مهرآبادی افزود: اکنون احداث 199 مدرسه ، 36 کلانتری ، 251 مسجد و 33 مرکز بهداشتی و درمانی در پروژه های مسکن مهر به پایان رسیده است و برای تکمیل خدمات روبنایی به 33 هزار میلیارد ریال (3300 میلیارد تومان) اعتبار نیاز داریم و تاکنون از منابع مالی وزارت راه و شهرسازی هفت هزار و 500 میلیارد ریال(750 میلیارد تومان) هزینه شده است.
    وی با بیان این که در صورت تکمیل خدمات زیربنایی 300 هزار واحد مسکن مهر می توانیم این واحدها را بهره برداری کنیم ، افزود: در هفته دولت امسال 100 هزار واحد مسکن مهر افتتاح می شود.
    مهرآبادی گفت: تاکنون 710 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم افتتاح شده است و با بهره برداری 100 هزار واحد جدید ، مجموع واحدهای مسکن مهر که در دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد به 810 هزار واحد خواهد رسید.
    به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری در این نشست با بیان این که یکی از هدف های اصلی اقتصاد مقاومتی این است که این ظرفیت ها به طور کامل شناسایی شود، گفت: با گزارش هایی که در بخش حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی داده شد، مشخص است تمرکز بسیار خوبی در این وزارتخانه شکل گرفته که از این ظرفیت باید به طور جدی استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی