مدیران خودروعصر اعتبار

ثبت یک هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال خرید و فروش در فرابورس ایران

عصر ساختمان- فعالیت امروز بازار فرابورس در شرایطی پایان یافت که ارزش معاملات آن به یک هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال رسید.

ثبت یک هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال خرید و فروش در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس،  بازار فرابورس با خرید و فروش 218 میلیون ورقه بهادار در 25 هزار نوبت به ارزش یک هزار و 152 میلیارد ریال به کار خود خاتمه داد.

    امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" با دادوستد بیش از 110 هزار ورقه به ارزش 99 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. در 5 نماد اسناد خزانه اسلامی هم در مجموع، 138 میلیارد و 390 میلیون ریال مبادله شد.

    نماد شرکت‌های معادن مس تکنار، نیرو سرمایه و آتیه داده‌پرداز بیشترین افزایش قیمت و در مقابل نماد شرکت‌های توسعه خدمات بندری سینا، بیمه سامان، و زغال سنگ پروده طبس بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

    در بازار اول، 51 میلیون و 280 هزار اوراق بهادار به ارزش 124 میلیارد و 450 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم و ارزش معاملات به نام تابان هور ثبت شد. همین طور، 88 میلیون و 650 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 297 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش در این بازار در اختیار پالایش نفت تهران بود.

    در میان ETFها صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 2 میلیون و 150 هزار ورقه بهادار رسید.

    طبق این گزارش، با مصوبه بانک مسکن مهلت نقل و انتقال اوراق مسکن منتشر شده در سال 93 به مدت 6 ماه افزوده شد. بر همین اساس، نمادهای معاملاتی تسه9301 ، تسه9302 ، تسه9303 ، تسه9304 و تسه9305 مربوط به فروردین تا مرداد 93 از امروز مجددا در بازار فرابورس ایران، قابل نقل و انتقال (خرید و فروش و هبه) شد.

    علاوه بر این در روز جاری شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نماد معاملاتی شرکت بیمه میهن جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام متوقف شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو