مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس جهاددانشگاهی یزد خبر داد:

تشکیل پژوهشکده مواد نوین و راه‌اندازی خط تولید قطعات سرامیکی در یزد

عصر ساختمان- رئیس جهاددانشگاهی استان یزد از تشکیل پژوهشکده مواد نوین و راه‌اندازی خط تولید پایلوت قطعات سرامیکی در استان طی سالجاری خبر داد

تشکیل پژوهشکده مواد نوین و راه‌اندازی خط تولید قطعات سرامیکی در یزد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی باصولی در مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی که شب گذشته با حضور "سید علی عزالدینی" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار، "احمد پهلوانیان" مدیر کل صدا و سیمای استان و "معصومه طباطبایی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه علم و هنر برگزار شد، جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی و از معدود رویش‌های انقلاب به فرموده‌ مقام معظم رهبری خواند که امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

    وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان، یکی از رویکردهای مهم این سازمان از سال 92 را ایجاد زیرساخت‌های پایدار در استان ذکر کرد و گفت: جهاددانشگاهی یزد به عنوان قطب سرامیک در بین جهاددانشگاهی‌های‌ کشور شناخته می‌شود لذا در همین راستا زیرساخت‌هایی برای تجاری‌سازی ایده‌ها و دستاوردهای علمی در این حوزه فراهم شده است.

    باصولی در این خصوص از کسب مجوز سه گروه پژوهشی در این حوزه به منظور تشکیل پژوهشکده مواد نوین خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پژوهشکده با حمایت‌های استانداری و همکاری جهاددانشگاهی کشور، در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    وی همچنین به تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه‌ تجاری‌سازی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی یزد نیز در همین رابطه برای راه‌اندازی پایلوت قطعات سرامیکی انتخاب شده و اقدامات مطلوبی برای تجهیز این خط تولید صورت گرفته که امیدواریم تا دو ماه آینده شاهد بهره‌برداری آن و خودکفایی کشورمان از واردات این قطعات باشیم.

    رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مقوله‌هایی که به عنوان یک محور جدید در مجموعه جهاددانشگاهی یزد مطرح شده، حوزه کشاورزی و موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان یک کشت کم‌آبخواه در استان کم‌آب یزد است. خوشبختانه در همین راستا نیز مرکز تخصصی گیاهان دارویی، یک باب گلخانه تحقیقاتی و مرکز رشد گیاهان دارویی استان راه‌اندازی شده و اقدامات موثری را صورت داده است.

    باصولی به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ جهادانشگاهی، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشگاه رویان اشاره و خواستار حمایت بیشتر مسئولان استان برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این تفاهم‌نامه شد.

    وی در ادامه نیز به دیگر اقدامات صورت گرفته جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی همچون تلاش برای کسب مجوز گروه پژوهشی جامعه شناسی و فرهنگ نیز اشاره کرد.

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه علم و هنر در بخش آموزش‌های عالی به عنوان دانشگاهی خوشنام در سطح استان مطرح است و در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت نیز جهاددانشگاهی یزد دارای یازده مرکز آموزش در شهرهای یزد، اردکان، میبد و اشکذر است و توانسته در سال گذشته با ارائه این آموزش‌ها به 50 هزار نفر، رتبه نخست کشور را به لحاظ تعداد فراگیر به خود اختصاص دهد.

    وی با اشاره به کسب مجوز نظام جامع آموزش کارکنان دولت از سوی جهاددانشگاهی، به اقدامات صورت گرفته در این حوزه از جمله ایجاد مرکز آموزش‌ کارکنان دولت در استان اشاره کرد.

    باصولی در رابطه با فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان از کسب مجوز و ایجاد دو مرکز فرهنگی نوع ب تحت عناوین مرکز قرآنی معراج و مرکز تولید محصولات فرهنگی هنری در استان یزد خبر داد.

    وی همچنین توضیحاتی پیرامون شعب و دفاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری بین المللی قرانی(ایکنا)، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) و همچنین انتشارات جهاددانشگاهی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه چاپ کتاب فعالیت‌های خوبی در جهاددانشگاهی استان صورت گرفته که امیدواریم با تعامل و حمایت دانشگاه‌های استان این حرکت سرعت بیشتری به خود بگیرد.

    رئیس جهاددانشگاهی استان در ادامه به فعالیت‌های حوزه اشتغال جهاددانشگاهی یزد و به عنوان نمونه اقدامات صورت گرفته در جهت احیای هنر صنعت زیلو در شهرستان میبد اشاره و تصریح کرد: با ایجاد خانه‌ زیلوی میبد تاکنون 300 نفر از آموزش‌های این مرکز بهره گرفته‌اند و 25 محصول مختلف از این هنر صنعت تولید شده است ولی حرکت در این جهت نیازمند حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان استان است.

    وی با اشاره به افتخارات این مجموعه‌، از تعامل و توسعه ارتباطات جهاددانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان در قالب انعقاد 24 تفاهم‌نامه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه خدمات جهاددانشگاهی بسیار متنوع است و هر سازمانی در استان می‌تواند از این خدمات بهره‌مند شود.

    باصولی در بخش پایانی سخنانش نیز به پاره‌ای مشکلات این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: مشکل زیرساخت‌ یکی از مهمترین مشکلات سازمان است به نحوی که متاسفانه تنها چهار مرکز از مجموع مراکز متعدد جهاددانشگاهی در استان ملکی است و مابقی به صورت استیجاری اداره می‌شود که بار مالی زیادی را بر مجموعه تحمیل می کند.

    وی افزود: این در حالی است که جهاددانشگاهی استان یزد برخلاف بسیاری از استان‌های دیگر علی‌رغم پیگیری‌های مکرر تاکنون از اعتبارات استانی بی‌بهره بوده است.

    رئیس جهاددانشگاهی استان یزد در پایان تاکید کرد: جهاددانشگاهی استان ایجاد دو کانون گردشگری و سرامیک از مجموع شش کانون منطقه‌ ویژه علم و فناوری استان را برعهده دارد و تحقق این امر نیازمند حمایت و یاری بیشتر مسئولان استان از این مجموعه است.

    گفتنی است، در پایان این مراسم از جهادگران نمونه استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار