مدیران خودروعصر اعتبار

گام نخست بازار کلنگی به نفع رونق

عصر ساختمان- با فرارسیدن نیمه تابستان تمایل مالکان برای عرضه زمین افزایش چشمگیری یافته و به گفته مشاوران املاک، شمار فایل‌های کلنگی آماده فروش نسبت به فصل گذشته در اغلب مناطق تهران تقریبا دو برابر شده است.

گام نخست بازار کلنگی به نفع رونق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، با فرارسیدن نیمه تابستان تمایل مالکان برای عرضه زمین افزایش چشمگیری یافته و به گفته مشاوران املاک، شمار فایل‌های کلنگی آماده فروش نسبت به فصل گذشته در اغلب مناطق تهران تقریبا دو برابر شده است. اگرچه از ماه‌های ابتدایی امسال موتور معاملات خرید و فروش مسکن روشن شده است، اما سایه رکود همچنان بر سر معاملات زمین سایه افکنده بود. فقدان تمایل سرمایه‌گذاران به ساخت و ساز در شرایط رکود موجب شده بود که مالکان زمین هم انگیزه چندانی برای حضور در بازار نداشته باشند و در نتیجه طی ماه‌های اخیر سرمای سنگینی بر بازار معاملات زمین حاکم شده بود.اما از اوایل تابستان سیگنال‌هایی از تغییر وضعیت بازار مشهود شد به نحوی که شمار فایل‌های زمین عرضه شده در بازار، رفته‌رفته با افزایش روبه‌رو شد.

    این افزایش تدریجی در نیمه مرداد شتاب بیشتری گرفته و به گفته مشاوران املاک شمار این فایل‌ها در برخی از مناطق تهران حتی به دوبرابر رسیده است، هر چند آن گونه که واسطه‌های ملکی می‌گویند تعداد قراردادهای مشارکت هنوز به اندازه معاملات خرید و فروش آپارتمان رونق نگرفته است، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش قراردادهای مشارکت در ماه‌های پیش رو خواهد بود، چراکه سرمایه‌گذاران بخش مسکن نیز به درستی دریافته‌اند که به دنبال تقویت حضور خریداران در بازار مسکن، شمار آپارتمان‌های نوساز در ماه‌های آتی باید به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند تا جوابگوی نیاز متقاضیان خرید باشد. به این ترتیب گام نخست بازار معاملات زمین و املاک کلنگی به نفع رونق، با افزایش عرضه فایل‌های آماده فروش برداشته شده است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی