مدیران خودروعصر اعتبار

ساری به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور معرفی شد

عصر ساختمان- مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری گفت:ساری به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور معرفی شده است.

ساری به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور معرفی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  یاسر قربانی با ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان در راستای شهر هوشمند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر ساری به عنوان یکی از برگزیدگان حوزه شهر هوشمند کشور نیز هست این سازمان، توسعه و تقویت زیرساخت های لازم که از اصول اولیه توسعه شهر هوشمند است را در دستور کار خود قرارداده تا با برنامه ریزی درست و با سرعت بیشتری  در حوزه های انرژی هوشمند، ساختمان هوشمند، حمل و نقل هوشمند و زیرساخت هوشمند فعالیت های لازم را به ثمر برساند.

    مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در راستای دولت الکترونیک و شهر هوشمند در مرکز استان مازندران اظهار کرد: طی بررسی های انجام شده و در نظر گرفتن آیتم های موجود در این حوزه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهر ساری را به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور انتخاب کرد.

    احمد حسین زادگان، فرماندار ساری در این نشست نیز با بیان اینکه در حوزه دولت الکترونیک تمامی دستگاه ها قادر به ارائه خدمات مجموعه خود از طریق درگاه های موجود به شهروندان هستند گفت: قریب به اتفاق تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی مرکز استان با اتصال به شبکه دولت الکترونیک قادر به تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. فرمانداری در حال پیگیری های لازم جهت اجرایی شدن ارائه خدمات دولت از طریق پنجره واحد به شهروندان است.

    مهدی عبوری، شهردار مرکز استان مازندران نیز با بیان اینکه شهرداری ساری در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان اقدامات خوبی انجام داده است گفت: توسعه خدمات الکترونیک و سرویس های درون شهری به شهروندان از اولویت های مجموعه شهرداری ساری است. سازمان فاوا شهرداری ساری به عنوان متولی این امر اقدامات قابل تاملی را انجام داده است که از جمله این اقدامات می توان به راه اندازی کارت شهروندی، پایش تصویری کنترل ترافیک شهری، ارائه خدمات به پیشخوان دفاتر دولت، ارائه سرویس های مشارکت مردمی و ارائه سامانه های درخواست الکترونیکی پیگیری اشاره کرد. شهروندان می توانند به صورت شبانه روزی از خدمات ارائه شده در سطح شهر به صورت مطلوب استفاده کنند.

    مسعود پیری، عضو شورای شهر ساری نیز تصریح کرد: با بکارگیری مجموعه ای کاملا تخصصی و توانا در حوزه  IT، در چند سال اخیر شاهد رضایتمندی شهروندان و نیز عملکرد خوبی از مجموعه شهرداری در سطح شهر بوده ایم. امیدواریم با توجه به وجود ظرفیت های بالای شهر ساری، زمینه ورود سرمایه گذاران برای ایجاد شهر الکترونیکی  را افزایش دهیم و حمایت های لازم را داشته باشیم.

    یدالله طهماسبی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران نیز با اشاره به عزم جدی استان در زمینه هوشمند سازی شهری و درون سازمانی بیان کرد: با توجه به تشکیل کارگروه دولت الکترونیک و نقش کارگروه در به ثمر رساندن طرح های کلان در حوزه فناوری اطلاعات، در تلاش هستیم گامی ارزشمند در راستای توسعه دولت الکترونیک و شهر هوشمند برداریم.

    احمد حسین زادگان فرماندار ساری، مهدی عبوری شهردار ساری و هیئت همراه با براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور دیدار کردند. در این دیدار محورها و شاخصه هایی که شهرداری ها و فرمانداری ها می توانند در رابطه با حرکت به سمت شهر هوشمند ارائه دهند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار