مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران خبر داد

شهرداری تهران به دنبال اخذ مجوز برای فروش متری مسکن در بورس کالا

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت اخذ مجوزهای قانونی برای «فروش متری مسکن» گفت: درصددیم، سهم‌الشرکه شهرداری تهران در پروژه‌های مشارکتی را به شیوه «فروش متری مسکن» در بورس کالا عرضه کنیم.

شهرداری تهران به دنبال اخذ مجوز برای فروش متری مسکن در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید مهدی هدایت درباره فروش متری مسکن در بورس از سوی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در جهت کمک به نوسازی بافت‌های فرسوده، ساخت مسکن استطاعت‌پذیر، استفاده از ظرفیت‌های منابع مالی خرد مردم و ایجاد اشتغال پایدار در پایتخت، تأمین منابع برای پروژه‌های مسکن را در دستور کار قرار داده است.

    وی افزود: فروش متری مسکن به جهت تحقق اهداف فوق در دستور کار قرار گرفته است. البته فروش متری مسکن پیشتر تجربه موفقی نداشته که به کمک مشاوران و متخصصان این موضوع در شهرداری تهران آسیب‌شناسی شد.

    رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت اخذ مجوزهای قانونی درباره فروش متری مسکن گفت: به طور ویژه از شورای شهر و نهادهای مرتبط پیگیر اخذ مجوزهای قانونی برای عملیاتی شدن فروش مسکن به صورت متری در بورس کالا هستیم.

    هدایت درباره املاک مد نظر برای فروش به صورت متری نیز گفت: به دنبال عرضه املاک حاصل از پروژه‌های مشارکتی شهرداری در بورس کالا هستیم. به این معنا که سهم‌الشرکه شهرداری تهران را برای خانه‌دار کردن خانواده‌های کم‌درآمد به شیوه «فروش متری مسکن» در بورس کالا عرضه کنیم. به طور مثال، دو پروژه مشارکتی شهرداری تهران با بخش خصوصی در منطقه نواب به عنوان نخستین مناطق مد نظر شهرداری برای فروش متری مسکن مد نظر است.

    وی در پایان با اشاره به اهمیت تعیین پروژه‌هایی برای فروش متری که طبق برنامه پیشرفت کار داشته‌اند، افزود: در فرآیند فروش متری مسکن، امکان تجمیع خریدهای متری برای مالکیت یک واحد در طول دوره عرضه در بورس کالا وجود دارد. همچنین به دنبال آن هستیم، برای افزایش امنیت سرمایه‌گذاری متقاضیان، سود تضمینی نیز در کنار این نوع از سرمایه‌گذاری به خریداران متری مسکن در بورس کالا اختصاص دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار