مدیران خودروعصر اعتبار

صارمی مطرح کرد؛

صدور ۶ هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده تا پایان سال

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پیش بینی ما این است در بستر مشوق های موجود ۶ هزار پروانه تا پایان سال در بافت فرسوده صادر شود.

صدور ۶ هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آئین آغاز ساخت بیش از 10 هزار واحد مسکونی که صبح امروز در مجموعه جنگ افزارسازی برگزار شد با اشاره به قرارگاه مسکن گفت: این قرارگاه با 4 هدف در تهران راه اندازی شد و قرار بر این شد تا در بستر این قرارگاه فرایند صدور پروانه کاهش یابد، بافت فرسوده نوسازی شود و مسکن ساخته شود.

    وی ادامه داد: به لطف خداوند تمامی اهداف قرارگاه جهادی مسکن محقق شده است و حدود 220 هزار تفاهم نامه با بخش‌های مختلف به امضا رسیده است.

    صارمی با اشاره به کلنگ زنی امروز گفت: با کلنگ زنی امروز تعداد واحدهای در دست ساخت به 21 هزار واحد می‌رسد و با استفاده از برنامه‌های تدوین شده نقاط ضعف و قوت پروژه مسکن 3 مدل ساخت پیش می‌رود.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: در اولین مدل پروانه از شهرداری و ساخت از شریک است، در مدل دوم زمین و ساخت از شریک است و شهرداری کمک می‌کند.

    وی گفت: نوع مواجه ما این است که بخش رکود را نجات دهیم در 6 ماهه اول سال 1401 متراژ صدور پروانه افزایش داشته است و با لطف خداوند عملکرد در حوزه صدور پروانه حدود 46 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

    صارمی با اشاره به پروژه جنگ افزارسازی گفت: 11 هکتار به کاربری منطقه افزوده می‌شود و در این پروژه سرانه فضای سبز و سایر سرانه‌ها نیز پیش بینی شده است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: حدود 200 هزار پلاک فرسوده در تهران وجود دارد که می‌توان در این پلاک‌ها مسکن ساخت سیاست تولید مسکن در محیط شهری و در بستر تمامی زیرساخت‌ها است.

    وی گفت: پیش بینی ما این است در بستر مشوق‌های موجود 6 هزار پروانه تا پایان سال در بافت فرسوده صادر شود در دولت سابق 18 مصوبه توسط شورای عالی شهرسازی صادر شده که پیامد تمامی آنها قفل ساخت و ساز بوده است.

    صارمی گفت: در سال 90 حدود 35 میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شده است اما اکنون این سرانه به 5 میلیون متر مربع رسیده است و اگر امسال 10 میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شود اشتغال رشد چشمگیری خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو