مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد:

لزوم ورود انبوه‌سازان به حوزه سیاستگذاری مسکن

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: انتظار می‌رود که انجمن صنفی انبوه‌سازان استان در حوزه سیاست‌گذاری‌های بخش مسکن ورود کند اما این انجمن بیشتر منافع صنفی خود را مدنظر قرار می‌دهد.

لزوم ورود انبوه‌سازان به حوزه سیاستگذاری مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، منوچهر رحمانی در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که امروز، 18 مردادماه به منظور بررسی مشکلات انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان با دستگاه‌های اجرایی در اهواز برگزار شد، با تأکید بر ورود انبوه‌سازان به سیاستگذاری‌های حوزه مسکن استان اظهار کرد: این انجمن در صورت داشتن برنامه ریزی منطقه‌ای برای محله‌های دارای بافت فرسوده در شهر توسط اداره کل راه و شهرسازی حمایت می‌شود و اگر این انجمن برای یکی از مناطق حاشیه‌ای یا دارای بافت فرسوده مانند منبع آب طرحی ارائه کند ما تمام امکانات خود را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

    وی افزود: اگر انجمن صنفی انبوه‌سازان برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه دهند، ما 1500 فقره از وام‌های یاقیمانده توانمندسازی بافت‌های فرسوده را در اختیارشان قرار می‌دهیم. 

    کاهش 30 درصدی ساخت و ساز در خوزستان

    شهلا عموری، رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز در این نشست اظهار کرد: بخش مسکن 26 درصد از سهم نقدینگی کشور را دارد اما در سال گذشته در خوزستان شاهد کاهش 30 درصدی ساخت و ساز بودیم.

    وی افزود: استان اصفهان با برگزاری 38 جلسه بیشترین جلسات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی را تشکیل داده و پس از آن شهرهای خرم‌اباد، شهرکرد، کرمانشاه و کرمان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرد اما در خوستان با 8 جلسه کمترین تعداد جلسات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی برگزار شده است.

    عموری تصریح کرد: در هر جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی مشکلات یک انجمن یا فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در جلسه امروز انجمن صنفی انبوه‌سازان انتخاب شد.

    وی با اشاره به اهمیت بخش مسکن در اقتصاد کشور عنوان کرد: بخش مسکن 18 درصد سهم اشتغال و 26 درصد سهم نقدینگی کشور را دارد و 30 حرفه با بخش مسکن مرتبط هستند، با این وجود در سال گذشته با کاهش 30 درصدی ساخت و ساز در استان روبه بودیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو