مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار چهارمحال و بختیاری:

ساخت و ساز در باغهای چهارمحال و بختیاری غیرقانونی است

عصر ساختمان- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هر ساخت و ساز و تغییر کاربری که در باغ‌ها انجام شده غیرقانونی است.

ساخت و ساز در باغهای چهارمحال و بختیاری غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - قاسم سلیمانی دشتکی،  17 مردادماه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: ایجاد خانه‌های مسافر و باغ‌های گردشگری طرح‌های مفیدی هستند و کلیت آن‌ها به شرط رعایت قوانین پذیرفته شده است.

    سلیمانی دشتکی با اشاره به لزوم حل تعارضات دستگاه‌ها در کارگروه تخصصی، گفت: مستندانی که دستگاه‌ها ارائه می‌کنند باید حقیقی باشند و یک دستگاه نمی‌تواند به‌صورت یک‌طرفه تصمیم‌گیری کند. حتی در صورت تصویب طرح‌ها از جمله طرح‌های گردشگری در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مجوز دستگاه‌های مرتبط نیاز است. گردشگری جزو بخش صنعت محسوب می‌شود و قوانین این بخش در آن جاری است.

    سلیمانی دشتکی گفت: درصدی از مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده می‌شود و کسی نمی‌تواند در آن دخل و تصرف کند.

    در ادامه این نشست سید نعیم امامی، رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 478 طرح و واحد تولیدی از جمله 222 طرح صنعتی و 256 طرح کشاورزی جهت معرفی به بانک انتخاب شده‌اند. اعتبار مورد نیاز برای این طرح‌ها 382 میلیارد تومان تصویب شده است که 27 میلیارد تومان پرداخت شده و 42 میلیارد تومان نیز در مرحله عقد قرارداد هستند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: ایجاد نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک جزء سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند و مشکلاتی نظیر تملک و دست‌اندازی ندارند.

    بهمن عسگری سوادجانی، مدیر کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی بخش گردشگری این است که به سرمایه‌گذاران این بخش یک سری معافیت‌ها که در قانون آمده است، داده نمی‌شود. در قانون آمده است که اخذ عوارض باید بر مبنای بخش صنعت باشد و ده سال پس از بهره برداری پرداخت شود که اینگونه عمل نمی‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: باید برای کمک به گردشگری موضوع باغات گردشگری با تعهد به عدم تغییر کاربری، حل شود.

    به گزارش ایسنا، مشکلات هشت طرح صنعتی، گردشگری و کشاورزی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری بررسی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار