مدیران خودروعصر اعتبار

دومین دوره آموزش شهرداران نواحی در حوزه بازآفرینی بافت فرسوده

عصر ساختمان- دومین جلسه دوره آموزش شهرداران نواحی در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی و ارائه گزارشات از سوی سخنرانان این دوره در سالن ایران زمین شهرداری برگزار شد.

دومین دوره آموزش شهرداران نواحی در حوزه بازآفرینی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عباداله فتح اللهی که به عنوان یکی از سخنرانان اصلی در دومین جلسه آموزشی شهرداران نواحی در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده حضور داشت با بیان این که سازمان نوسازی نقش مدیریت هماهنگ را در نوسازی بافت های فرسوده ایفا می کند، خاطرنشان کرد: معاونت های مختلفی در شهرداری تهران در رابطه با بحث نوسازی مسئولیت دارند که یکی از آن ها حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که شهرداری تهران طی 10 سال گذشته بیش از سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی کشور در حوزه زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی هزینه کرده است، گفت: بافت های فرسوده بخشی از شهر هستند که در حیطه مأموریت و مسئولیت شهرداران مناطق، نواحی و حوزه های اجتماعی فرهنگی قرار گرفته اند، از این رو بکارگیری ظرفیت ها، پتانسیل ها و زیرساخت های حوزه اجتماعی در نوسازی این بافت ها ضروری به نظر می رسد.

    دبیرستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران افزود: ارتقاءکیفیت زندگی فرآیند بهم پیوسته ذهنی، روحی، روانی، کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و .... است که نمی توان آن را بصورت جزیره ای مدیریت کرد.

    فتح اللهی با بیان این که سازمان نوسازی به هیچ عنوان کاری موازی با شهرداری های مناطق انجام نمی دهد و شهرداری های مناطق نیز از موازی کاری با نهادهای دیگر پرهیز می کنند، یادآور شد: یکی از رویکردهایی که در سازمان نوسازی شهر تهران به صورت جدی دنبال می شود بسیج ابزارها، امکانات، ظرفیت ها و پتانسیل های درون مجموعه شهرداری به منظور تحقق اهداف نوسازی است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود، از دفاتر خدمات نوسازی به عنوان مشاوران فنی شهرداران نواحی یاد کرد و اظهار داشت: دفاتر خدمات نوسازی با ابزارهای فنی و تخصصی خود می توانند شهرداران نواحی را در خصوص نیازهای اجتماعی بافت های فرسوده محلات مطلع سازند تا شهرداران بتوانند مأموریت های خود را در حوزه های اجتماعی و فرهنگی راحت تر دنبال نمایند.

    فتح اللهی با بیان این که موضوع نوسازی بافت های فرسوده، یک موضوع انسانی، اجتماعی و فرهنگی است بر ضرورت پیگیری این مهم از سوی قویترین لایه ساختاری شهرداری که مأموریت های اجتماعی و فرهنگی را دنبال می کند تأکید کرد و یادآور شد: کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تشکیل می شود و تلاش دارد تا با بکارگیری امکانات نهادهای دیگر از جمله کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، پزشکی و خدمات و ... یک نسخه متوازن انسان مدار با حفظ کرامات انسانی را در حوزه اجتماعی در نوسازی بافت های فرسوده اجرا نماید.  

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از شهرداران نواحی خواست تا ضمن حضور فعال در کارگروه های اجتماعی و فرهنگی مناطق، مأموریت ویژه شهرداری را که ترغیب شهروندان جهت حضور و مشارکت در مأموریت های مدیریت شهری است، دنبال کنند.

    شایان ذکر است آیدین رزقی، مدیر دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران؛ کیوان خلیجی، مدیر اداره راهبری دفاتر خدمات نوسازی؛ جواد زارعی، مدیر اداره برنامه و بودجه و کنترل عملکرد؛ ابوالفضل طیبی، مدیر اداره اجتماعی و نوسازی مردمی سازمان نوسازی شهر تهران به عنوان سخنران دومین دوره آموزشی شهرداران نواحی  در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده در باب سرفصل های آموزشی در نظر گرفته شده در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو