مدیران خودروعصر اعتبار

حمام تاریخی دوره صفویه در وزوان میمه از زیر خاک نمایان شد

عصر ساختمان- حمام تاریخی شهر وزوان از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان متعلق به دوره صفویه در پی عملیات باستان شناسان از زیر خاک بیرون آورده شد.

حمام تاریخی دوره صفویه در وزوان میمه از زیر خاک نمایان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، این حمام تاریخی که قدمت آن به دوره اواخر صفویه می رسد، درپی گزارش های مردمی و در زیر بوستان شهری میمه کشف شد.
    سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میمه روز شنبه به ایرنا گفت: عملیات کشف این حمام تاریخی در پی گزارش مردمی، از دو سال قبل توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان آغاز شد.
    جواد چهراضی افزود: پس از دو سال کاووش در پارک شهر وزوان ؛ حدود 300 متر از این اثر تاریخی از زیر خاک نمایان شد.
    وی با اشاره به اینکه تحقیقات و گزارش های مردمی نشان می دهد این حمام، دو قلوست و یک حمام زنانه نیز در کنار این حمام در زیر خاک قرار دارد، افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و ما درصد هستیم سازه های حمام دیگر را کشف و احیا کنیم.
    چهراضی اضافه کرد: پس از دو سال ، توانستیم آثار حمام مردانه را کشف کنیم و در حال تهیه طرحی برای بازسازی و احیای این بنای تاریخی هستیم.
    وی با اشاره به اینکه با شهرداری وزوان و دوسرمایه گذار مذاکراتی برای مشارکت در بازسازی بنا انجام شده است، تصریح کرد: دنبال هستیم که این اثر تاریخی پس از بازسازی، تغییر کابری یابد و برای شهر مفید باشد .

    *** آثار دستکن ' تخت سرخ ' ثبت ملی می شود
    سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در شهرستان میمه در ادامه به منطقه باستانی تخت سرخ این شهرستان اشاره کرد و افزود: تعدادی آثار دستکن در این منطقه وجود دارد که قصد داریم آنها را ثبت ملی کنیم.
    وی با اشاره به اینکه پرونده ثبت ملی آثار دستکن آماده شده است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان پیگیر است تا این آثار را به عنوان آثار ملی به ثبت برساند.
    چهراضی اضافه کرد: هدف دیگری که دنبال می کنیم این است که معدن سنگی که در این منطقه قرار دارد ساماندهی شود تا بتوانیم از ظرفیت های گردشگری منطقه استفاده کنیم.

    *** مجوز ورود تورهای یک روزه به حیات وحش موته صادر می شود
    سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در شهرستان میمه همچنین از صدور مجوز تورهای یک روزه به منطقه حفاظت شده حیات وحش موته خبر داد و گفت: مجوز ورود تورهای یک روزه به منطقه حیات وحش موته با هماهنگی محیط زیست انجام می شود و تورگردان ها می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مجوز یک روزه را دریافت کنند.

    *** قلعه مورچه خورت مرمت می شود
    چهراضی مرمت قلعه مورچه خورت را از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان میمه اعلام کرد و افزود: یک سرمایه گذار برای مشارکت در عملیات مرمت قلعه مورچه خورت و بهره برداری از آن اعلام آمادگی کرده است و چنانچه این قلعه مرمت شود به عنوان پایلوت گردشگری شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.
    شهرستان شاهین شهر و میمه در 17 کیلومتری شمال شهر اصفهان قرار دارد.
    بخش میمه نیز بزرگترین بخش شهرستان شاهین شهر و میمه به حساب می آید و دارای سه شهر به نام های میمه، وزوان و لای بید و هفت روستای واجد حد نصاب تشکیل شورا به نام های زیاد آباد، ازان، خسروآباد، ونداده، حسن رباط، لوشاب و موته است.
    روستاهای مراوند، چغاده، رباط، قاسم آباد و سعیدآباد نیز روستاهای چندین خانواری این بخش محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار