مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تولید مسکن با تامین مالی از بورس افزایش می‌یابد

عصر ساختمان- مجتبی یوسفی گفت: کمبود سرمایه و کاهش تولید دو علت اصلی آشفتگی بازار مسکن است. بنابراین، اگر تامین مالی مسکن در بازار سرمایه و بورس انجام شود هر دو مشکل حل خواهد شد.

تولید مسکن با تامین مالی از بورس افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از سنا، بخش مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است که با ارتباطات پسین و پیشین گسترده خود می‌تواند به موتور رشد اقتصادی و توسعه کشور بدل شود. همچنین بخش مسکن تاثیر بسزایی بر اشتغال دارد به‌طوری‌که سهم اشتغال‌زایی بخش مسکن، جزو یکی از بالاترین آمارهای اشتغال‌زایی در میان سایر بخش‌های اقتصاد کشور است. در نتیجه لزوم پرداختن به موضوع مسکن به عنوان یکی از نیازهای ضروری و حقوق اساسی شهروندان و همچنین راهکاری برای بهبود شاخص رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و افزایش رفاه در کشور بیش از پیش نمایان می‌شود.

    مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه محل مناسبی برای حمایت از تولیدکننده واقعی است به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: بازار سرمایه با حفظ اصول بازار در حوزه مسکن، محل مناسبی برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و حمایت از تولید کننده واقعی است.

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازار سرمایه به شرط رعایت استانداردها و به دور از کارهای غیرعلمی و غیر کارشناسی می‌تواند بهترین گزینه برای ورود به بازار مسکن و ساماندهی آن باشد.

    یوسفی با اشاره به وضعیت نامناسب بازار مسکن افزود: شفاف‌سازی قیمت‌ها در بازار یکی از روش‌های کنترلی است و در بازار سرمایه قیمت واقعی مسکن مشخص می‌شود.

    وی در ادامه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مخالفتی برای ورود بازار مسکن به بازار سرمایه به عنوان بازاری شفاف در حوزه جذب سرمایه‌های مردم، ندارد و اگر قیمت مسکن به کمک بورس شفاف شود، گلوگاه‌های مسکن مشخص‌تر می‌شود.

    این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: کمبود سرمایه و کاهش تولید دو علت اصلی آشفتگی بازار مسکن است. بنابراین، اگر تامین مالی مسکن در بازار سرمایه و بورس انجام شود هر دو مشکل حل خواهد شد. در صورتی که میزان تولید افزایش یافته و قیمت‌ها شفاف‌تر شود، بخشی از آشفتگی کنونی در بازار مسکن رفع خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار