مدیران خودروعصر اعتبار

پارسال فقط ۱۳ درصد متقاضیان وام ودیعه موفق به دریافت وام شدند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از ورود سازمان استاندارد به موضوعات بی ربط در حوزه مسکن، گفت: موضوع مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی مسکن باید توسط وزارت راه و شهرسازی مدیریت شود.

پارسال فقط ۱۳ درصد متقاضیان وام ودیعه موفق به دریافت وام شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اقبال شاکری در همایش فناورانه صنعت ساختمان و مسکن، با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، یکی از پتانسیل‌های بزرگ کشور در حوزه مسکن است اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد به موضوعاتی وارد می‌شود که هیچ ربطی به آن ندارد، ضمن اینکه خواهش می‌کنیم رئیس مرکز تحقیقات یک سال به کارش ادامه دهد و تغییر نکند.

    وی با تاکید بر اینکه اگر مشکل بازار مسکن حل نشود، ساخت مسکن فایده‌ای نخواهد داشت افزود: در حوزه ساخت و ساز، صدها مقاله داریم که حتی یکی هم از آنها اجرا نمی‌شود و تنها وارد قفسه کتابخانه‌ها می‌شوند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه زیرساخت چنگیزوار مسکن باید اصلاح شود، تصریح کرد: تا مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی مدیریت نشود، همین وضعیت ادامه خواهد داشت.

    شاکری با یادآوری اینکه شنیدم در شورای عالی مسکن، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اعلام کرده وزارت راه و شهرسازی مسئول بازار مسکن است، گفت: تعجب می‌کنم در بحث قانون مالیات بر عایدی مسکن که وزارت راه و شهرسازی طرف اصلی کار است، سازمان امور مالیاتی جولان می‌دهد.

    وی در ادامه با اشاره به بحث ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بیان کرد: تمام جیب‌های اقشار کم درآمد را گشته‌ایم، آنها چیزی ندارند که بتوانند با آن خانه‌دار شوند! ما باید برای آنها مسکن بسازیم. اگر به این مسئله توجه نکنیم در وسط راه می‌مانیم.

    نماینده مردم تهران در مجلس گفت: افراد کم درآمد که فاقد مسکن هستند نه می‌دانند رانت چیست و نه می‌دانند به چه کسی باید آویزان شوند. باید به گونه‌ای عمل کنیم که اینها خانه‌دار شوند. اگر اینگونه نباشد مسکن‌های ساخته شده به فاسدان، رانتخواران و یا دلالان می‌رسد.

    شاکری در این باره توضیح داد: وقتی صاحب اصلی یک واحد مسکونی نمی‌تواند قسط وام را بدهد، آن را با قیمت نازل به فاسدان و دلالان می‌فروشد.

    وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی به شدت به دنبال کاهش قیمت تمام شده مسکن است، در عین حال از مقاومت سرسختانه سیستم بانکی در حوزه مسکن انتقاد کرد و گفت: سال گذشته از یک میلیون و 800 هزار تقاضا برای وام ودیعه مسکن، تنها 230 هزار نفر توانستند وام را دریافت کنند، یعنی 13 درصد که این یک فاجعه است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید وقتی 4 میلیون مسکن می‌سازیم برای آن 4 میلیون متقاضی موثر داشته باشیم، یادآور شد: در غیر این صورت واحدهایی می‌سازیم که به آثار باستانی تبدیل می‌شوند و یا آنها را برای فاسدان و دلالان می‌سازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار