مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

نرخ سود وام نوسازی بافت فرسوده صفر شد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با نرخ سود صفر درصد خبر داد.

نرخ سود وام نوسازی بافت فرسوده صفر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمود محمودزاده ظهر امروز در نشست خبری تشریح اقدامات دولت سیستم در راستای اجرای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در سامانه نهضت ملی مسکن 5 میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند. بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند و متقاضی فعال محسوب می‌شوند که تاکنون به ادارات راه و شهرسازی مراجعه یا مدارک خود را به طور کامل بارگذاری کرده‌اند.

    وی افزود: معادل همین میزان زمین آماده سازی و تأمین شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هفته بعد امکان ثبت نام جدید در سامانه برای شهرهایی که زمین مازاد وجود دارد فراهم می‌شود.

    به گفته محمودزاده 576 هزار واحد مسکن شهری و 182 هزار واحد روستایی در حال ساخت هستند، ضمن اینکه ساخت 335 هزار واحد نیز به صورت خودمالکی آغاز شده و 420 هزار واحد دیگر کلنگ زنی شده که به زودی وارد مرحله فونداسیون خواهد شد. مجموع این پروژه‌ها به یک و نیم میلیون می‌رسد.

    در ادامه این نشست علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی و مسکن گفت: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن 23 هزار هکتار اراضی در اختیار این سازمان وارد طرح شده است، 6600 هکتار اراضی مازاد در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی نیز بر اساس قانون جهش تولید مسکن و دستور رئیس جمهور تا پایان شهریور به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل می‌شود. با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز تفاهم نامه‌ای امضا کرده‌ایم که اگر دستگاه‌های دولتی اراضی خود را به وزارت راه و شهرسازی ندهند، اسناد این زمین‌ها خود به خود به سازمان زمین و مسکن منتقل شود.

    وی ادامه داد: 7300 هکتار زمین نیز توافق نامه‌هایی است که برای ساخت مسکن میان وزارت راه و شهرسازی با سایر دستگاه‌ها به امضا رسیده است، همچنین 3300 هکتار زمین برای شهرک سازی شناسایی و به شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت شهرک‌های مسکونی منتقل شده که 1338 هکتار آن ابلاغ شده است.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: 35 هزار هکتار از اراضی دولت خارج از محدوده شهرها قرار دارد که قابل الحاق به محدوده شهرها هستند لذا برای توسعه آنها شورای برنامه ریزی استان‌ها فعال شده‌اند تا به محدوده شهرها ملحق شوند. زمین‌های شناسایی شده در صورت الحاق به محدوده شهرها معادل ساخت 1.8 میلیون واحد مسکونی خواهند بود.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در دولت سیزدهم 3187 واحد مسکن مهر باقی مانده با اعتبار 114 میلیارد تومانی سازمان ملی زمین و مسکن به اتمام رسید و 3226 واحد مسکن مهر دیگر در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

    در ادامه این نشست محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: بیش از 166 هزار هکتار از مساحت شهرها معادل 23 درصد سطوح شهری بافت‌های نابسامان هستند که 70 هزار هکتار بافت فرسوده، 60 هزار هکتار بافت حاشیه‌ای، 32 هزار هکتار بافت تاریخی و 6 هزار هکتار بافت فرسوده با پیشینه روستایی را شامل می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 49 درصد واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های نابسامان شهری فاقد تاب پذیری در برابر آسیب‌ها هستند.

    وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده از سال 1384 تا دولت سیزدهم 670 هزار واحد نوسازی شد که از محل تخریب 280 هزار واحد فرسوده تولید شدند؛ به طور متوسط سالانه 40 هزار واحد نوسازی شده است.

    آئینی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم جهت تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده و نابسامان شهری اظهار کرد: تسهیل در صدور پروانه نوسازی، تخصیص دو هزار و 610 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغالزایی به نوسازی بافت فرسوده و اعطای تسهیلات 450 میلیون تومانی در تهران که 150 میلیون تومان آن با نرخ سود صفر درصد بوده است، از جمله این اقدامات است.

    به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری 65 هزار واحد در حل حاضر در دست ساخت در بافت‌های فرسوده است.

    وی ادامه داد: تاکنون در 435 شهر بالغ بر 64 میلیارد تومان قیر رایگان به بهسازی معابر بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای پرداخت شده است ضمن اینکه برای اولین بار در قانون بودجه امسال دوهزار میلیارد تومان به نوسازی بافت فرسوده و حاشیه‌ای تخصیص داده شد که در حال طی مراحل اخذ این اعتبار هستیم.

    در ادامه این نشست محمود شایان مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن یادآور شد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن و بودجه 1400، 360 هزار میلیارد تومان برای ساخت 800 هزار واحد شهری، 400 هزار واحد روستایی به تصویب رسید و بانک مرکزی سهمیه 27 بانک عامل را ابلاغ کرد که سهم بانک عامل بخش مسکن 36 هزار میلیارد تومان بود.

    وی افزود: تسهیلات نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن خلق نقدینگی نیست که به تورم دامن بزند بلکه 20 درصد وام‌هایی است که بانک‌ها سالانه پرداخت می‌کنند اگر این تسهیلات به بخش تولید مسکن بیاید 70 درصد بخش صنعت فعال می‌شود.

    شایان تولید مسکن را پیشران اقتصاد کشور عنوان و اظهار کرد: بانک عامل بخش مسکن به تنهایی 76 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به نهضت ملی مسکن تسهیلات داد و این در حالی است که برای مسکن مهر که دو میلیون و 300 هزار واحد بود و 10 سال طول کشید رقم کل تسهیلات 55 هزار میلیارد تومان بود که پرداخت شد.

    وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 47 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 208 درصد رشد داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: تاکنون بانک تخصصی بخش مسکن 6 هزار فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن معادل 220 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار