مدیران خودروعصر اعتبار

از پای لنگ اتصال املاک و اسکان تا وعده های «بزودی» برای اتصال به درگاه خدمات هوشمند دولت!

عصر ساختمان- وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده که تا پایان شهریور اطلاعات باقی مانده جهت اتصال به درگاه خدمات هوشمند دولت بروزرسانی می شوند.

از پای لنگ اتصال املاک و اسکان تا وعده های «بزودی» برای اتصال به درگاه خدمات هوشمند دولت!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق تبصره 7 قانون بودجه 1401 دستگاه‌ها مکلف هستند تا برای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه سازی سامانه‌ها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند. این درگاه امکانات سایر نهاد‌ها را در زیر مجموعه خود قرار داده و تعدد سامانه‌ها برای انجام خدمات غیر حضوری را کاهش می‌دهد.

    در این بین یکی از دستگاه هایی که تاکنون اسامی برخی از زیر مجموعه های آن اعلام شده که به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل نشده،  وزارت راه وشهرسازی است به طوری که اعلام شده بود سامانه املاک و اسکان سامانه نهضت ملی مسکن، بخش اتوبوسرانی ،سازمان هواپیمایی کشور ، شرکت رجا و سازمان نظام مهندسی به این پنجره خدمات متصل نشده اند.

    طبق پیگیری های صورت گرفته از این دستگاه ها اعلام شده که بخش عمده ای از این اطلاعات بارگذاری شده و تاپایان شهریور هم تمامی اطلاعات به صورت کامل بارگذاری خواهد شد.

    آقای داریوش باقر جوان گفت: از 18 اسفند پارسال با توجه به مصوبه اتصال به درگاه خدمات هوشمند دولت، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تمامی اطلاعات ونیازهای لازم در این خصوص را بارگذاری کرده است.

    به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری، تمامی خدمات ،فرآیند ها و دیتا ها را در پنجره ملی خدمات الکترونیک از پارسال تاکنون بارگذاری شده و متصل شدن به تمامی درگاه های الکترونیک از طریق دستگاه های حمل ونقل مسافری اتوبوس صورت گرفته است.

    اطلاعات سازمان هواپیمایی درگاه ملی خدمات دولت بارگذاری شده است

    همچنین آقای  محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که اتصال به پنجره هوشمند خدمات دولت الکترونیک از وظایف سازمان هواپیمایی کشور است که بخش ها، امکانات و زیر ساخت ها ریل گذاری شدهاست.

    او می گوید: برای برخی از موضوعات کمیته هایی شکل گرفته و برخی از موضوعات به زودی متصل و خدمات ارائه می شود.

    طیق پیگیری از شرکت رجا هم اعلام شد که تمامی اطلاعات بارگذاری شده و اطلاعات باقی مانده هم ظرف هفته آینده بارگذاری خواهد شد.

    اتصال سامانه املاک و اسکان و نهضت ملی مسکن به پنجره خدمات هوشمند

    سامانه املاک و اسکان که مدت های زیادی با اختلالاتش مردم را از خود ناراضی کرده بود هم جزو سامانه هایی است که باید به درگاه خدمات هوشمند دولت متصل شود.

    طبق پیگیری های انجام شده از وزارت راه وشهرسازی برای اتصال به این سامانه، مهدی صفدری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اعلام کرد با توجه به تکالیف ابلاغی در راستای اجرای مصوبات جلسه 23ام شورای اجرای فناوری و اطلاعات،وزارت راه و شهرسازی طبق برنامه ریزی های انجام شده مسیر تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده و در این مسیر تلاش دارد در بازه زمانی باقی مانده تا انتهای شهریور  این امر عملیاتی شود‌.

    به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی در گام نخست نیز با توجه به کثرت مخاطبان،سامانه املاک و اسکان کشور و همچنین سامانه طرح نهضت ملی مسکن به سامانه پنجره واحد خدمات دولت(my.gov.ir) متصل شده است به نحوی که هموطنان می‌توانند از طریق ورود به سامانه پنجره واحد خدمات دولت،بدون وارد شدن شناسه کاربری و کلمه عبور به سامانه های مزبور وارد شوند.

    او درباره اتصال به پنجره واحد خدمات دولت و اقدامات اساسی صورت گرفته هم گفت: عقد تفاهمنامه با مشاور به منظور طراحی و پیاده سازی پنجره واحد، خدمات،استعلامات،مجوزهای کسب و کار ،برای مجموعه وزارت راه و شهرسازی، پیاده سازی مرکز زیرساخت پنجره واحد (SSO) در ستاد وزارت راه و شهرسازی و راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات خوشه حمل و نقل و مسکن انجام شده است.

    همچنین پیاده سازی استعلامات الکترونیکی بین دستگاهی بالغ بر 20دستگاه اجرایی ، پیگیری راه اندازی پنجره واحد خدمات برای سازمانها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی ، پیگیری اتصال سامانه های پرکاربرد سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به درگاه دولت من تاکنون انجام شده است.

    باتوجه به الکترونیکی شدن فرایند صدور مجوز های کسب و کار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سامانه ملی مجوزهای کشور (Mojavez.ir)،اکثر خدمات شامل 97 خدمت زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی الکترونیکی و از طریق سامانه مذکور از ابتدای فروردین امسال در دسترس است که هموطنان با ورود به سامانه پنجره واحد خدمات دولت و مراجعه به سامانه صدور مجوزها،به درگاه های تخصصی ارائه خدمات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی متصل شده و خدمات مربوطه را دریافت می کنند.

    سازمان نظام مهندسی هم پیش از این اعلام کرده بود که اقدامات لازم در حوزه  اتصال به درگاه خدمات هوشمند در حال انجام است و به زودی این اطلاعات تکمیل می شود.

    پیش از این وزیر ارتباطات اعلام کرده بود براساس قانون بودجه ، تمامی دستگاه ها ملزم هستند که تا پایان شهریور پنجره خدمات الکترونیک خود را راه‌اندازی کرده و آن را به پنجره خدمات هوشمند و الکترونیک دولت متصل کنند

    نهمین دوره ارزیابی توسعه دولت الکترونیکی، چندی پیش در میان 170 دستگاه و بیش از یک هزار و 600 خدمت مورد برگزار شد. در این دوره، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سازمان فناوری اطلاعات ایران و بیمه مرکزی ایران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم دستگاه‌های پرمراجعه دولت الکترونیکی را به خود اختصاص دادند.

    با توجه به آنکه نزدیک به یک ماه زمان برای اتصال این دستگاه ها به درگاه ملی خدمات هوشمند باقی مانده است و باید دید که عملکرد این دستگاه ها چقدر قابل قبول خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار