مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده است

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر راهبری و توزیع برق وزارت نیرو با بیان اینکه ۷۰۰ هزار کنتور هوشمند قابل پایش در کشور نصب شده است، گفت: در حوزه هوشمندسازی، طرح‌های توسعه‌ای و توجه به کسب و کارها مدنظر است.

۷۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، عبدالصاحب ارجمند با بیان اینکه 38 میلیون و 500 هزار مشترک برق در کشور وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در دهه‌های 80 و 90 در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم در سطح بالایی، نصب کنتورهای هوشمند را پیش ببریم.

    وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی تنها نصب کنتورهای هوشمند مطرح نیست بلکه طرح‌های توسعه‌ای و توجه به کسب و کارها مدنظر است.

    مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، با بیان اینکه از تجربیات توزیع برق مشهد برای چشم‌انداز و راهبردهای هوشمندسازی شبکه برق کشور استفاده خواهد شد، گفت: این شرکت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله هوشمندسازی شبکه توزیع، دیسپاچینگ، هوشمندسازی کنتورهای هوشمند و نصب، استفاده از نسل‌های مختلف کنتورهای هوشمند، پیاده‌سازی نرم افزارها و پیاده‌سازی بسترهای مختلف مخابراتیPLC در حوزه کنتورهای هوشمند و حتی استفاده از بسترهای هوشمند برای کنتورهای غیر هوشمند پیش رو است.

    وی تصریح کرد: بازدید از شرکت‌های توزیع کشور با هدف تبادل تجربه، پوشش کارها و بیان اقدامات ارزنده این شرکت‌ها در سطح وزارت نیرو است.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در ادامه این نشست بیان کرد: این شرکت با ترسیم چشم‌انداز خود که بر اساس استانداردهای بین المللی است تلاش خواهد کرد درافق 1420 به سازمانی هوشمند تبدیل شود.

    محمدرضا رمضانی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در میان 3 شرکت توزیع برق برتر منطقه، یکپارچه سازی سیستم، کاهش تلفات به 5 درصد، کاهش خاموشی سالیانه هر مشترک به 16 دقیقه، تحقق رویت‌پذیری 100 درصدی بار، کنترل‌پذیری بیش از 70 درصد مشترکان، انجام 75 درصد از عملیات پایش و صدور دستور کار تعمیر و نگهداری به صورت هوشمند از جمله دستاوردهای این شرکت تا افق 1420 خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار