مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد

هزینه ۴ هزار هزار میلیارد تومانی برای ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن

عصر ساختمان- محمودزاده گفت: تمامی واحد‌های نهضت ملی مسکن بیمه کیفیت هستند و برای ساخت آن‌ها ۴هزار هزار میلیارد تومان هزینه باید صرف شود.

هزینه ۴ هزار هزار میلیارد تومانی برای ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمود محمود زاده گفت: 4 میلیون واحد مسکونی مورد هدف دولت است از نظر اقتصادی بیش‌از 4هزار هزار میلیارد تومان فقط در حوزه ساخت بدون لحاظ خدمات و زمین باید برای آن هزینه شود.

    او گفت: در صورتی که 70 درصد از هزینه‌ها مربوط به بخش مصالح ساختمانی باشد بیش از 2هزار و 800 هزار هزار میلیارد در حوزه مصالح ساختمانی گردش مالی ایجاد می‌شود.

    به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی یکی از بحث‌های مهم در این بخش که در اکثر نقاط کشور مطرح است، مصالح ساختمانی است که باید تامین شود.

    همچنین در حوزه ایجاد اشتغال هم طبق آمار‌های تدوینی در 120 متر ساختمان 2.2 شغل به صورت مستقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود که در مجموع 8 ونیم میلیون اشتغال ایجاد می‌کند.

    او می‌گوید: در حوزه تسهیلات انتظار ویژه داریم که سیستم‌ بانکی برای پرداخت تسهیلات حمایت کند. هم اکنون قرارداد با بزرگترین شبکه اجتماعی که 3ونیم میلیون نفر را پوشش می‌دهد و 25 تفاهم با دستگاه‌های مختلف را منعقد کرده ایم که دو قراردداد آن که شامل ساخت 200 هزار مسکن است  را با اتاق تعاون منعقد کرده ایم. از سوی دیگر تامین مصالح ساختمانی با استفاده از زنجیره تولید است که این یک اتفاق بزرگی در صنعت ساختمان به شمار می‌رود.

    او گفت: در صنعت ساختمان کشور تمام پروژه‌های مسکن از بیمه کیفیت برخورد دار خواهد و برای 10 سال تمام اجزای ساختمان بیمه شده است.

    امروز بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان  با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزاری راه وشهرسازی و عضو کمیسیون عمران مجلس افتتاح شد.

    این نمایشگاه از 21 تا 24 مرداد با حضور بیش از 900شرکت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو