مدیران خودروعصر اعتبار

همه دستگاه‌ها باید برای ساخت مسکن به میدان بیایند

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه وضعیت بازار مسکن ناپایدار بوده و نارضایتی های شدید هم در بحث اجاره و رهن مسکن و هم در حوزه خرید و فروش مسکن چه در تهران و چه در سایر شهرستان ها وجود دارد.

همه دستگاه‌ها باید برای ساخت مسکن به میدان بیایند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ منصور آرامی درباره وضعیت بازار مسکن و روند اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: به نظر می رسد در مسیر اجرای قانون جهش تولید مسکن کاستی هایی وجود دارد و همه بندهای قانون به درستی اجرایی نشده است.

    وی با بیان اینکه دولت مدعی است گام های خوبی در مسیر ساخت مسکن برداشته است، گفت: کمیسیون عمران همچنان با جدیت این موضوع را دنبال می کند و تاکنون چندین جلسه نظارتی تشکیل داده است و این نظارت نیز ادامه خواهد داشت.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: انتظار داریم با همکاری بین دستگاهی مشکلاتی که در حوزه تامین زمین و ارائه تسهیلات از سوی بانک ها وجود دارد حل شود تا دولت بتواند در مسیر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با جدیت گام بردارد. آنچه که مشخص است امروز بازار مسکن وضعیت خوبی ندارد. نارضایتی های شدید هم در بحث اجاره و رهن مسکن و هم در حوزه خرید و فروش مسکن چه در تهران و چه در سایر شهرستان ها وجود دارد.

    مردم قدرت خرید مسکن را از دست داده‌اند

    نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وضعیت بازار مسکن ناپایدار و قیمت ها نیز در حال افزایش است. مردم دیگر توان خرید مسکن را ندارند و نسل جوان که در آستانه ازدواج هستند امکان تامین مسکن برای آغاز زندگی مشترک را ندارند. این وضعیت مطلوب نیست.

    به گفته وی تولید مسکن یک عامل مهم در ساماندهی این بازار به شمار می رود. همه بخش ها نظیر صنعت، بانک ها، وزارت اقتصاد و سایر دستگاه های مرتبط اگر پای کار بیایند می توان گام های موثری در بحث ساخت مسکن برداشت.

    قانون مجلس گامی روبه جلو در حوزه مسکن

    آرامی در پایان تاکید کرد: اگر ما بر اساس قانون جهش تولید مسکن سالانه در روستاها 200 هزار واحد و در شهرها نیز 800 هزار واحد مسکونی بسازیم می توانیم گامی در مسیر رفع نیازهای جامعه در بحث مسکن برداریم. اگر این قانون به درستی اجرایی شود نیازهای ما در حوزه مسکن بر روی هم انباشته نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار