مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن رونق می گیرد

عصر ساختمان- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی روی بازار مسکن می گوید: «کاهش نرخ سود بانکی در حوزه ساخت و خرید و فروش مسکن رونق ایجاد می کند و توان خرید را افزایش می دهد.»

بازار مسکن رونق می گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، به دنبال کاهش نرخ سود سپرده بانکی به 15 درصد، برخی از کارشناسان پیش‌بینی می کنند مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها خارج و در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند. یکی از این بازارها، بازار مسکن خواهد بود. البته شاید کاهش نرخ سود بانکی در قیمت فروش مسکن تاثیر نگذارد، ولی به طور قطع روی اجاره بهای مسکن تاثیر خواهد گذاشت. به همین ترتیب، آمار تحولات اجاره بهای مسکن براساس گزارش بانک مرکزی نشان دهنده این پیش‌بینی کارشناسان است.

    در تیرماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.5 و 10.3 درصد رشد نشان می‌دهد.

    در همین خصوص محمد امیرزاده، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرآنلاین درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی روی بازار مسکن می گوید: «کاهش نرخ سود بانکی در حوزه ساخت و خرید و فروش مسکن باعث رونق می شود و توان خرید افزایش پیدا خواهد کرد.»

    وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی اثرات خوبی روی حوزه ساخت و ساز خواهد داشت، تصریح می کند: «در بسیاری از کشورها برای طبقاتی که خرید مسکن دائم ندارند و یا می‌خواهند تنوع داشته و اقامت‌های موقت داشته باشند، یک سری مسکن‌های موقت وجود دارد که توسط بخش خصوصی یا دولت سرمایه‌گذاری شده است.»

    در همین حال، علی چگنی، مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر کل اقتصاد و بخش مسکن عنوان کرده است: «بالا بودن نرخ سود بانکی در کشور با وجود کاهش نرخ تورم عمومی در سال‌های اخیر باعث افزایش میزان سرمایه‌گذاری خانوارها در بخش مسکن شد که گران‌ترین خرید خانوار است، اما به تدریج با بالا ماندن نرخ سود بانکی و کاهش قدرت خرید، سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش یافت.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی