مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۵ هزار واحد مسکونی مهر به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل نشده است، گفت: تا پایان سال جاری تمامی واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام و در دست اجرا تکمیل و پیگیری‌های لازم جهت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای تکمیل‌شده و فاقد خدمات نیز صورت می‌پذیرد.

پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رستم قاسمی  درباره علت تاخیر در تحویل واحدهای باقیمانده طرح مسکن مهر گفت: تعداد کل واحدهای مسکن مهر حدود 2.1 میلیون واحد مسکونی بوده است که از این تعداد صرفا یک میلیون و 60 هزار واحد مسکونی در زمین‌های دولتی اجرا شده است و مابقی مربوط به خودمالکین و در زمین‌های بخش خصوصی اجرا شده است.

    وی اضافه کرد: از تعداد کل واحدهای مسکن مهر اجرا شده در زمین‌های دولتی، بالغ بر 965 هزار واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است و حدود 98 هزار واحد باقیمانده است.

    قاسمی تصریح کرد: از واحدهای باقیمانده اجرا شده در زمین‌های دولتی، حدود 28 هزار واحد مسکونی در دست ساخت است و عملیات اجرایی آنها در دست پیگیری است ولی حدود 70 هزار واحد مسکونی دارای مشکلات حقوقی است و می‌بایست جهت ادامه روند تکمیل این واحدها، مشکلات حقوقی این واحدها مرتفع شود.

    به گفته وزیر راه و شهرسازی، از واحدهای تکمیل شده مسکن مهر حدود 65 هزار واحد مسکونی به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل نشده است.

    قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا از واحدهای باقیمانده مسکن مهر در آمار نهضت ملی مسکن هم آمده است؟ گفت: صرفا حدود 23 هزار و 916 واحد مسکن مهر جهت تامین مسکن متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گرفته است که این واحدها نیز عموما واحدهای فاقد متقاضی دارای درصد پیشرفت فیزیکی بسیار پائین هستند.

    وزیر راه و شهرسازی درباره زمان اتمام و بسته شدن پرونده مسکن مهر نیز گفت: تا پایان سال جاری تمامی واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام و در دست اجرا (فاقد مشکل حقوقی و معارض) تکمیل می‌شوند و پیگیری‌های لازم جهت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای تکمیل شده فاقد خدمات نیز صورت می‌پذیرد به نحوی که تا پایان سال این واحدها نیز تامین و قابل سکونت شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو