مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید

حذف متقاضیان نهضت مسکن بعد از پیامک سوم

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: طی سه مرحله به متقاضیان نهضت ملی مسکن پیامک واریز آورده ارسال می‌کنیم و اگر پس از مرحله‌ی سوم وجهی پرداخت نکنند افرادی از لیست ذخیره را جایگزین آنها می‌کنیم، البته بنا به دستور وزیر فعلا پروژه‌ها با استفاده از وام بانکی پیش می‌رود تا اعتماد متقاضیان جلب شود.

حذف متقاضیان نهضت مسکن بعد از پیامک سوم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ علیرضا جعفری اظهار کرد: تعداد 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در حال اجراست و امیدواریم تا اوایل مردادماه این تعداد را به 200 هزار برسانیم. نکته‌ی مهم بحث آورده متقاضیان است که باید این حوزه مقداری جدی‌تر دنبال شود. از افرادی که ثبت نام کرده و تایید شده‌اند درخواست می‌کنیم موضوع واریز نقدینگی را مقداری تسریع کنند تا بتوانیم پروژه‌ها را به شکل مطلوب پیش ببریم.

    وی افزود: برای پرداخت آورده سه بار به متقاضیان پیامک می‌فرستیم تا نسبت به  واریز آورده اقدام کنند. در صورتی که پس از بار سوم این اقدام صورت نگیرد قاعدتا متقاضیان غیرموثر حذف و افرادی از لیست ذخیره جایگزین آنها می‌شوند.

    واریز نکردن وجه توسط برخی متقاضیان چالش ایجاد کرده است

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تاخیرهایی که در تامین آورده از سوی متقاضیان صورت گرفته منجر به چالشی برای پروژه نهضت ملی مسکن شده است گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی فعلا پروژه‌ها با استفاده از تسهیلات بانکی پیش می‌رود تا اعتمادسازی بین مردم ایجاد شود و بدانند که پروژه‌ها در حال پیشرفت است. اما امیدوارم در مراحل بعدی متقاضیان، جدی‌تر پای کار بیایند.

    10 شهر جدید در مرحله هفتم ثبت نام قرار دارد

    جعفری درباره چگونگی اجرای 100 هزار واحد مرحله دوم تاکید کرد: با توجه به این‌که در بعضی شهرها متقاضی محدود است و کمتر ثبت نام کرده‌اند سامانه برای نام‌نویسی مجدد باز شده است. از 163 شهری که در مرحله هفتم ثبت نام قرار دارد 10 مورد آن شهرهای جدید هستند. اگر متقاضیان در این مرحله استقبال بیشتری داشته باشند به محض ثبت نام اولیه، پروژه‌ها را شروع خواهیم کرد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: حدود سه ماه طول می‌کشد تا به آن نقطه برسیم که متقاضیان برای واریز وجه دعوت شوند. مشکلی نیز درخصوص تامین زمین شهرهای این مرحله از  ثبت نام وجود ندارد.

    مرحله هفتم ثبت نام نهضت ملی مسکن در 17 استان

    بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب 17 مرداد سال 1400 ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود 5.4 میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که 3.6 میلیون نفر تایید شده‌اند. ثبت نام مرحله‌ی هفتم از روز 15 تیرماه 1401 در 17 استان و 163 شهر آغاز شده است. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

    تاکنون 507 هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و 290 هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند. با 91 هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسطهای اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 750 هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه 18 تا 24 ماه تعیین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار