مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بنیاد مسکن

عصر ساختمان- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه اراضی ۸۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است از آغاز عملیات اجرایی حدود ۷۰ هزار واحد خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی ۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بنیاد مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز عملیات اجرایی حدود 70 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد خبر داد و گفت: در حال حاضر 69 هزار و 500 واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در مرحله اجرایی و عملیاتی قرار گرفته است.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اراضی معادل 200 هزار واحد مسکونی را به بنیاد مسکن معرفی کرده است که 87 هزار واحد از این تعداد اراضی کاربری مسکونی دارند و برای آنها پروژه تعریف شده است. از این تعداد اراضی تامین شده و دارای کاربری مسکونی 69 هزار و 500 واحد وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

    سهرابی افزود: طبق تازه‌ترین آمار 49 هزار و 500 واحد برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با 25 هزار نفر برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کردند.

    وی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: پیش‌تر مشکلاتی در خصوص بی‌توجهی دفترخانه‌ها به مصوبه شورای مسکن در خصوص پذیرش اسناد دفترچه‌ای برای قرارداد مشارکت مدنی وجود داشت که اکنون این مشکل حل شده است و اسناد دفترچه‌ای نیز مورد پذیرش اسناد برای معرفی به بانک قرار گرفته است. با جلسات مداوم و پیگیری وزیر راه و شهرسازی خوشبختانه این مشکل برطرف شده است.

    الزام ساخت‌وسازها در رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه 2800

    سهرابی در خصوص کیفی‌سازی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و بهره‌مندی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد: رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه 2800 در تولید مسکن و در تمامی ساخت‌وسازها الزامی بوده و بنیاد مسکن نیز به این مهم همت گمارده است.

    نتایج بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در تفاهم با دانشگاه صنعتی‌شریف 4 ماه دیگر اعلام می‌شود

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در خصوص صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسیده است که مطالعات انجام این کار در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی و بومی‌سازی آغاز شده است که پیش‌بینی و زمانبندی شده تا نتایج مطالعات تا 4 ماه آینده نهایی و اعلام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار