مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست میراث‌فرهنگی میامی:

برج تاریخی اسدخان میامی مرمت شد

عصر ساختمان- سرپرست میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت برج تاریخی اسدخان واقع در بافت تاریخی شهر میامی به پایان رسید.

برج تاریخی اسدخان میامی مرمت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از محمد صادق رضویان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به مرمت برج تاریخی اسدخان میامی افزود: در این مرحله از مرمت کار سبک‌سازی، اجرای تیرپوش و اصلاح و بازسازی دیواره‌های برج، انجام پی‌بندی های لازم، اجرای کاهگل و سیم گل انجام شد.

    وی گفت: عملیات مرمتی این بنای تاریخی بیشتر سبک سازی بام و ترمیم سقف‌ها، حذف اندودهای فرسوده، استحکام بخشی و ترمیم پوسته نمای این بنای تاریخی بود.

    سرپرست میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی با یادآوری اینکه این برج در دوره قاجار ساخته شده است، ابراز داشت: امیدواریم با اجرای مرمت و احیای این بنای تاریخی، زمینه ثبت آن در فهرست آثار ملی فراهم شود.

    رضویان  با بیان اینکه در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام‌ آقایان و نیز تعدادی ساباط و دالان وجود دارد، گفت: در همین راستا با هدف حفظ بافت تاریخی و اشاعه فرهنگ حفاظت و نگهداری بافت تاریخی میامی، برج اسد خان به عنوان یک عنصر شاخص و دارای ویژگی‌های بصری و تاریخی، مرمت و بازسازی شد.

    وی با یادآوری اینکه میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان و طبق اسناد موجود، قدمت آن به بیش از هزار سال پیش بر می گردد، افزود: این شهرستان دارای هفت کاروانسرا شامل میامی، سپنج (جهان آباد)، میاندشت، عباس آباد، الحاک، صدر آباد و محمد آباد پل ابریشم و چهار منطقه نمونه گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس آباد است.

    سرپرست میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری میامی، تصریح کرد: این شهرستان مدفن شهید شیخ حسن جوری رهبر نهضت سربداران در کلاته میرعلم روستای فیروز آباد (دهستان فرومد) و آرامگاه ابن یمین فرومدی شاعر قطعه سرای قرن هفتم نیز در کنار مسجد جامع فرومد واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو