مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت وام مسکن روستایی با نرخ ۵ درصد بزودی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن گفت: با دستور رییس جمهور مقرر شده که وام مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد پرداخت شود که به زودی به نظام بانکی ابلاغ خواهد شد.

پرداخت وام مسکن روستایی با نرخ ۵ درصد بزودی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایبنا؛‌ محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن اشاره به تصمیم دولت برای اعطای تسهیلات مسکن روستایی با نرخ 5 درصد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته تمام تسهیلاتی که بنیاد مسکن برای مسکن روستایی دریافت می‌کرد با نرخ 5 درصد بود و مابه‌التفاوت 5 درصد تا 18 درصد را دولت تحت عنوان تعهدات دولت پرداخت می‌کرد و چنانچه این مبلغ پرداخت نمی‌شد، بانک‌ها با تضمینی که از دولت می‌گرفتند تحت عنوان مطالبات از دولت در سرفصل مربوطه قرار می‌دادند.

    مدیرعامل بانک مسکن افزود: این تسهیلات برای روستاییان نیز جذاب بود و با توجه به اینکه نرخ آن 5 درصد و اقساط آن کمتر بود انگیزه‌ای برای نوسازی و بازسازی مناطق روستایی ایجاد کرده بود.

    وی ادامه داد:‌ براساس قانون بودجه سال 1401 تمام تسهیلاتی که سیستم بانکی در بخش مسکن و سایر بخش‌ها پرداخت می‌کند باید با نرخ سود 18 درصد باشد و بنابراین تسهیلات مسکن روستایی هم با نرخ 18 درصد شد که به شدت متقاضیان را کاهش داد و سهم استفاده بنیاد مسکن نیز کاهش پیدا کرد.

    شایان تصریح کرد: در قانون پیش‌بینی‌ شده بود که بانک‌ها با نرخ 18 درصد تسهیلات را پرداخت کنند و صندوق زمین و مسکن ایجاد شد که منابع قابل توجهی به حساب این صندوق واریز شد و پیش‌بینی‌های خوبی را دولت برای تامین اعتبار این صندوق انجام داده بود و قرار شد بعد از اینکه به مرحله اقساط رسید، مابه‌التفاوت را به متقاضیان پرداخت کنند که در تمام بخش‌ها از این تسهیلات استقبال شد اما در مسکن روستایی استقبال نشد.

    مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پیگیری‌های رئیس بنیاد مسکن از طریق سازمان برنامه و بودجه برای بازگشت نرخ سود به 5 درصد و پرداخت مابه‌التفاوت آن توسط دولت، گفت: همچنین گزارش‌هایی خدمت رئیس جمهور توسط بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و شخص رئیس‌جمهور به این موضوع ورود کرد و دستور داد که تسهیلات مسکن روستایی با نرخ 5 درصد به روال گذشته پرداخت شود و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت کند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت وام مسکن روستایی با نرخ 5 درصد بزودی به سیستم بانکی ابلاغ خواهد شد و ان‌شاءالله شتاب خوبی را در بخش اعطای تسهیلات از نظر مبلغ و تعداد واحدها در بخش نوسازی، بازسازی و ساخت ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو