مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز ساخت اولین پروژه نهضت ملی مسکن در تهران

عصر ساختمان- طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی ، رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل بانک مسکن عملیات اجرایی ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در منطقه چیتگر آغاز شد.

آغاز ساخت اولین پروژه نهضت ملی مسکن در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، دقایقی قبل با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل بانک مسکن عملیات اجرایی ساخت 15 هزار و 480 واحد نهضت ملی مسکن در منطقه چیتگر به صورت صنعتی سازی آغاز شد.

    قرار است این واحدها طی سه سال ساخته و تحویل شود، این واحدها در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت شده اند و از وام 450 میلیون تومانی برای ساخت آنها استفاده خواهد شد.

    امیردریادار سیاری در این مراسم با بیان این که امیدواریم این واحدها به موقع افتتاح شود، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نهضت ملی توانمندی های خود را به کار گرفته است.

    وی تصریح کرد: وزیر راه قبل و بعد از جنگ، هر جا که حضور داشته منشأ خیر و برکت بوده و به عنوان یک مدیر جهادی کار می کند.

    وی با تاکید بر اینکه با جدیت وزیر راه 4 میلیون مسکن طی چهار سال ساخته و عقب ماندگی ها جبران می شود، افزود: بر اساس تفاهمنامه امضا شده اقدامات لازم در رابطه با ساخت مسکن انجام می شود.

    ساخت مسکن یکساله به پایان نمی رسد

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم اظهار کرد: بر اساس توافق با نیروهای مسلح 100 هزار واحد ساخته می شود و امیدواریم در سراسر کشور بتوانیم ساخت مسکن را اجرایی کنیم.

    وی افزود: عرضه و تقاضای مسکن متناسب نیست و به همین دلیل بخش زیادی از درآمد خانوار صرف هزینه تامین مسکن می شود. بنابراین در بخش مسکن باید نگاه جهادی در کشور داشته باشیم تا اقتصاد، اشتغال و نیازهای مردم را برطرف کنیم.

    وی تصریح کرد: مهرماه سال گذشته قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد و در این راستا ایجاد سامانه های لازم، توافق با بانک ها برای پرداخت وام و ایجاد صندوق ملی مسکن جهت تامین بخشی از هزینه ساخت اقشار کم درآمد عملیاتی شد.

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در گذشته مسکن مهر را داشتیم که کار بزرگی بود.  زمین حدود یک میلیون مسکن مهر توسط دولت تامین شد و برای نهضت ملی مسکن باید برای 4 میلیون واحد زمین تامین شود.

    قاسمی بیان کرد: در مسکن مهر بلوک های بسیار بهم چسبیده داشتیم، یعنی برای هر هکتار 127 خانوار. اما در نهضت ملی مسکن تعداد خانوارها را برای هر هکتار به 50 خانوار کاهش دادیم.

    وی با تاکید بر این که متناسب با زندگی مردم به آنها زمین برای ساخت مسکن ویلایی می دهیم، اضافه کرد: تا پایان خرداد پالایش 5 میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن پالایش می شود.

    وی گفت: ساخت مسکن یکساله به پایان نمی رسد و در نباشیم تا پایان شهریور ساخت پارت 2 میلیون واحدی نهضت ملی مسکن را آغاز کنیم.

    به گزارش تسنیم،بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی سهم استان تهران از نهضت ملی مسکن 160 هزار واحد است که قرار است طی 4 سال در مناطق مختلف ساخته شود.

    طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پروانه لازم جهت شروع عملیات ساختمانی منطبق بر آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی صادر شده و عملیات اجرایی 15 هزار و 480 واحد در 4 پهنه B D E G جانمایی شده است.

    بر این اساس عملیات اجرایی در پهنه B با جانمایی 9 برج مسکونی آغاز می‌شود و برج‌های مذکور در دو تیپ اسکلت فلزی و اسکلت بتنی طراحی شده است. برج‌های فلزی 35 طبقه و برج‌های بتنی 37 طبقه طراحی شده است.

    به گزارش تسنیم، عملیات اجرایی در پهنه D با جانمایی 22 برج 29 طبقه آغاز خواهد شد.

    همچنین در پهنه E سه برج اسکلت بتنی ساخته می‌شود. این برج‌ها 36 طبقه خواهند بود.

    در پهنه G شش برج 29 طبقه جانمایی و طراحی شده که مشتمل بر 24 طبقه مسکونی و یک طبقه همکف، 4 طبقه پارکینگ خواهد بود که در حال اخذ پروانه ساخت است.

    در حال حاضر با شروع عملیات ساختمانی در پهنه‌های فعال 13 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

    در عملیات اجرایی صنعتی‌سازی و استفاده از متریال مورد تایید اداره استاندارد و استفاده از سیستم‌های بروز سازه‌ای و کنترل هر روزه مواد و متریال ورودی در کارگاه‌ها در حال پیگیری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو