مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۸۹ هزار گلستانی متقاضی مسکن ملی

شرایط صاحبخانه شدن در طرح نهضت ملی مسکن

عصر ساختمان- سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان، شرایط خانه دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن را تشریح کرد.

شرایط صاحبخانه شدن در طرح نهضت ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی ملک صبح امروز اظهار کرد: به منظور پیگیری بهتر طرح اقدام ملی مسکن در استان گلستان، شورای فرعی مسکن به دستور استاندار تشکیل شده که در این شورا برنامه ریزی لازم برای ساخت مسکن با دستگاه های اجرایی که ظرفیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را داشته باشند در دستور کار قرار می گیرد.

    وی با بیان اینکه 89 هزار و 843 نفر در استان گلستان برای صاحبخانه شدن در طرح جهش ملی مسکن ثبت نام کردند، افزود: پس از پالایش انجام شده از بین 89 هزار و 843 متقاضی طرح ملی مسکن تاکنون 34 هزار و 500 نفر دارای شرایط اولیه شناخته شدند که حدود 6 هزار نفر تائیدیه نهایی را دریافت کردند و از این تعداد یک هزار و 130 نفر سهم آورده اولیه خود را به مبلغ 40 میلیون تومان واریز کردند.

    سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان به شرایط صاحبخانه شدن از طریق نهضت ملی مسکن اشاره کرد و یادآور شد: یکی از شرایط بهره مندی از مسکن در طرح ملی مسکن نداشتن زمین و واحد مسکونی از سال 84 به بعد است، همچنین فرد متقاضی باید سرپرست خانوار باشد.

    ملک عدم استفاده از امکانات نهادهای دولتی و غیردولتی برای ساخت و خرید مسکن، سکونت حداقل پنج سال در شهر مورد تقاضا یا داشتن بیمه و اشتغال به مدت پنج سال در همان شهر را از جمله دیگر شرایط دریافت مسکن در طرح ملی اقدام مسکن اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت سهمیه سال اول در تعدادی از شهرها تامین شده است، تصریح کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان 240 هکتار زمین در شهرهای مختلف تامین شده است که از این سطح 185 هکتار از اراضی مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن و 33 هکتار نیز از اراضی بنیاد مستضعفان است.

    سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه 80 هکتار از اراضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن برای استفاده در نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود، بیان کرد: سایت 48 هکتاری ساخت مسکن ملی در گرگان آماده شده و عملیات خاکبرداری برای ساخت یک هزار و 400 واحد مسکونی ویژه افرادی که سهم آورده اولیه خود را واریز کنند به زودی آغاز خواهد شد.

    ملک با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان 58 هکتار زمین محدوده شهر کلاله برای ساخت مسکن ملی واگذار شده است، تأکید کرد: سند 25 هکتار از این زمین به نام وزارت راه و شهرسازی ثبت شده و مابقی نیز برای مسکن سازی در اختیار بنیاد مستعضفان قرار می گیرد، تاکنون 6 هزار نفر در کلاله برای بهره مندی از نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که 25 درصد حائز شرایط اولیه شناخته شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو