مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مسکن هشدار داد

وام مسکن روستایی دیر برسد، ساختن خانه‌های بی‌کیفیت شروع می‌شود

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اگر وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به‌موقع به دست مردم نرسد آنها مجبور به ساخت و سازهای غیرمجاز، بی کیفیت و خارج از نظارتهای فنی می‌شوند.

وام مسکن روستایی دیر برسد، ساختن خانه‌های بی‌کیفیت شروع می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عدم اجرای مصوبه دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی برای چندمین بار انتقاد اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن را در پی داشت.

    او به تازگی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید بنیاد مسکن استان کرمانشاه به مصوبه شورای عالی مسکن کشور و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی برای پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه وام مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: تسهیلات مسکن برای روستاییان 200 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد با ضمانت زنجیره‌ای سفته‌ای خود اهالی روستا پرداخت می‌شود. همچنین وام مسکن برای شهرهای کوچک و متوسط کشور به ترتیب 300 و 350 میلیون تومان و برای شهر تهران 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

    نیکزاد ضمن درخواست از دولت برای عملیاتی کردن مصوبه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: اگر این تسهیلات به موقع به دست مردم نرسد آنها مجبور به ساخت و سازهای غیرمجاز با مصالح بی‌کیفیت و خارج از نظارت‌های فنی می‌شوند و در آینده با توجه به حادثه خیز بودن کشور ما که روی نوار زلزله قرار دارد مانند ساختمان متروپل شاهد حوادث متعددی خواهیم بود، بنابراین پرداخت این تسهیلات ضرورت دارد.

    از طرف دیگر، انتظار روستاییان برای دریافت تسهیلات 200 میلیون تومانی باعث راکد ماندن فعالیتهای ساختمانی در این مناطق شده که مسئولان بنیاد مسکن توصیه کرده‌اند متقاضیان فعلا وام 100 میلیون تومانی را دریافت کنند و در صورت شروع پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی، مازاد این رقم به آنها پرداخت خواهد شد.

    بنابراین گزارش، تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد 25 آبان ماه 1400 در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور به تصویب رسید اما از آن زمان تا کنون شکل اجرایی به خود نگرفته است. شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود 40 هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار