مدیران خودروعصر اعتبار

بررسی راهکارهای پیشگیری از حوادث شریان های حیاتی در پایتخت

عصر ساختمان- جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با هدف بررسی و ارزیابی کیفیت عملیات مقابله و نقش سازمان های مختلف در مدیریت حادثه شهران در مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

بررسی راهکارهای پیشگیری از حوادث شریان های حیاتی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در این نشست که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران و روسای کارگروه های تخصصی شورای هماهنگی برگزار شد، علاوه بر ارزیابی نحوه امدادرسانی حادثه و عوامل وقوع آن راهکارهای پیشگیرانه وقوع حوادث محتمل در شریان های حیاتی شهر تهران نیز بررسی شد.

    بنابراین گزارش ، در این جلسه همچنین  عوامل تاثیرگذار بر گسترش حادثه ، پهنه بندی ریسک شهر تهران در کنار نقاط حادثه دیده در نقشه پهنه بندی  بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.

    وضعیت زمین شناسی، سطح آب زیرزمینی ، زمین لغزش، گسل ها، خاک دستی، حریم و بستر رودخانه و قنات ها از دیگر مولفه های پهنه بندی ریسک شهر تهران بررسی و جزئیات آن تشریح شد.

    احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فرایند طی شده در جلسات متعدد برای تدوین راهکارها و پیش بینی برنامه ریزی های لازم برای تقلیل آسیب ها بر اهمیت عزم ملی  برای تامین بودجه لازم  جهت اجرای  برنامه ها و نیز جمع بندی اطلاعات به منظور تدوین یک دستورالعمل جامع تاکید کرد.

    اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست بر اهمیت تهیه نقشه های دقیق شریان های حیاتی و توجه به نکات ایمنی در هنگام بازسازی نقاط حادثه دیده برای پیشگیری از وقوع حوادث تاکید و شناسایی نقاط پرخطر را یکی از اولویت های فعالیت در زمینه کاهش ریسک عنوان کرد.

    محسن نادی مشاور و سرپرست معاونت آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران نیز با اشاره به فرایند انجام گرفته در جلسات کارشناسی متعدد برای بررسی حادثه شهران و تجزیه و تحلیل آن بر مبنای میزان آسیب پذیری شریان های حیاتی در شهر تهران، نتایج آن را به منظور استفاده در برنامه ریزی های آینده برای کاهش ریسک در پایتخت واجد اهمیت فراوان توصیف کرد.

    وی افزود: آن چه اهمیت دارد و مورد توجه است ، موضوع راهکارها و پیشنهادات برای افزایش ایمنی در شریان های حیاتی است تا با استفاده از آن، میزان ریسک را کاهش دهیم.

    تشریح سامانه به روز رسانی اطلاعات مکانی شهرداری تهران، کاربردها و اهمیت آن در تصمیم گیری ها و شناخت نقاط آسیب پذیر، ارزیابی کیفیت عملیات مقابله، بررسی سناریوهای متعدد در حادثه شهران و  عوامل تاثیر گذار در وقوع حادثه و بررسی راهکارهای متعدد به منظور تقلیل آسیب ها در حوادث مشابه بخش دیگری از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی