مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی در برخی مناطق کشور

عصر ساختمان- اگرچه هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را ارایه نداده، بر اساس صحبت‌های مسئولان بنیاد مسکن در بعضی مناطق کشور این تسهیلات در حال پرداخت است.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی در برخی مناطق کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حدود شش ماه از تصویب وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا 18 درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که 13 درصد از سود این وام توسط دولت پرداخت خواهد شد.

    شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود 40 هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

    با این حال بعضی بانکها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسئولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است.

    بنا به گفته حبیب الله محبی ـ مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

    وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد 5 درصد و سقف 200 میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است.

    محبی بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله است و زوج‌های جدید، افراد فاقد مسکن و بازگشتی‌های از شهر به روستا در اولویت اول قرار داده شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام با اشاره به ثبت نام افرادی که پیش از این برای تسهیلات 100 میلیون تومانی مسکن روستایی اقدام کرده‌اند، گفت: افرادی که تا تاریخ بیستم دی ماه سال 1400 برای تسهیلات 100 میلیون تومانی معرفی شده‌اند، این افراد نیز در اولویت تکمیل این اعتبار قرار گرفتند و مازاد 100 میلیون تومان نیز به این افراد برای تکمیل واحدهای مسکونی آنها نیز پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار