مدیران خودروعصر اعتبار

۴۵ درصد مردم اراک مستاجر هستند/حباب مسکن باید شکسته شود

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: بنابر گزارش های میدانی انجام شده، به طور میانگین حدود ۴۵ درصد مردم اراک مستاجر هستند.

۴۵ درصد مردم اراک مستاجر هستند/حباب مسکن باید شکسته شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بهروز عسگری اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل اجاره بها و نقل و انتقال مستاجرین قرار داریم، شاهد افزایش قیمت در این فصل هستیم و متاسفانه فضای مجازی و سایت دیوار مقداری قیمت ها را از دست مشاورین املاک گرفته اند و در واقع، قیمت کارشناسی از دست مشاورین املاک گرفته شده است.

    وی افزود: در این شرایط مالکین خود قیمت را در سایت دیوار و فضای مجازی درج می کنند و هیچگونه بررسی نیز در این رابطه وجود ندارد، قیمت هایی که موجرین درج می کنند بالاتر از قیمت کارشناسی است و برخی مواقع مستاجر نیز این قیمت را قبول می کند.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک تصریح کرد: در این رابطه تقاضا داریم ارگان های مربوطه طبق مصوبه جدید مجلس در این رابطه، بررسی لازم را در راستای شناسایی این افراد انجام دهند تا از انتشار این قیمت های گزاف کمی جلوگیری شود. متاسفانه بسیاری از موجرین واحدهای زیادی دارند و به حدی افزایش اجاره بها درخصو آنها اعمال کرده اند که اصلا قابل مقایسه با ارزش ملک نیست.

    عسگری با اشاره به اینکه در بیشتر موارد اجاره بها بیش از 100 درصد افزایش داشته، ادامه داد: گرانفروشی توسط این افراد صورت می گیرد اما مشاور املاک باید جریمه آن را پرداخت کند که این درست نیست. در این راستا مشاورین املاک در حال تهیه طوماری هستند که اعلام کنند ریشه گرانی ها جای دیگری است و این گرانی در حال ضربه زدن به این صنف است.

    وی اضافه کرد: مشاورین املاک همواره به دنبال این هستند که قیمت ها مناسب باشد چراکه در غیر این صورت معامله ای نمی توانند ثبت کنند. در واقع در صورت پایین بودن قیمت است که می توانند قرارداد تنظیم کنند.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی، برخی مشاورین املاک اعلام آمادگی کرده اند که برای کمک به مردم، تنظیم قرارداد را به صورت رایگان انجام دهند.

    عسگری با بیان اینکه به طور میانگین حدود 45 درصد مردم اراک مستاجر هستند، ادامه داد: در سالهای 98 و 99 شهرهایی مثل مهاجران و امیرکبیر واحدهای خالی زیادی داشتند اما در حال حاضر اجاره بها در این شهرها نیز افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تمام واحدها پر شده و قیمت ها نیز افزایش داشته است.

    وی بیان کرد: ای کاش سیاستی اجرا می شد که تعاونی های مسکن مجددا راه اندازی شوند و حمایت لازم از آنها صورت گیرد تا بتوانند واحدهای متراژ کمتر از 100 متر بسازند، واحد بزرگ و لاکچری خالی از سکنه زیادی وجود دارد اما واحدهای کمتر از 100 متر که مناسب برای سکونت قشر متوسط و ضعیف جامعه باشند، وجود ندارد.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک خاطرنشان کرد: کارگروه مسکن در یک شهر باید با حضور افراد خبره و با تجربه و ارگان های ذیربط تشکیل شود تا درباره مسکن تصمیم گیری کنند، نباید یکسری کارگروه در ادارات به صورت حزبی تشکیل شود چراکه در این حوزه تاثیر نخواهد داشت، تصمیمی که امروز برای مسکن گرفته می شود 4 سال زمان نیاز دارد تا تاثیرگذار شود.

    وی هماهنگی عرضه و تقاضا را عامل رفع مشکلات دانست و گفت: در 8 سال گذشته هیچ اتفاقی در حوزه مسکن رخ نداده و همه در حد شعار باقی مانده است، دولت هیچ تصمیمی برای مسکن نگرفته و تصمیم فعلی دولت جدید نیز در 4 سال آینده تاثیر خود را نشان می دهد لذا لازم است ابتدا با تزریق مسکن حباب مسکن شکسته شود تا شرایط کمی مناسب و عادی شود.

    عسگری تاکید کرد: اگر مشاور املاکی واقعا تخلف داشته باشد مردم می توانند از طریق سایت اتحادیه و یا تماس با شماره 33420160 تماس حاصل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار