مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور:

۲ میلیون کارگر ساختمانی فاقد بیمه هستند

کارگران با حقوق ۸۱۲ هزار تومانی می‌توانند تنها ۸ روز زندگی کنند

عصر ساختمان-رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه کارگران با حقوق ۸۱۲ هزار تومانی می‌توانند فقط ۸ روز زندگی کنند، گفت: ۲ میلیون کارگر ساختمانی فاقد بیمه هستند.

۲ میلیون کارگر ساختمانی فاقد بیمه هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از فارس، غلامرضا عباسی ظهر امروز در  جمع مردم هشترود اظهار داشت: حقوق‌های نجومی در هر دولتی باشد نوعی تاراج اموال بیت‌المال است.

    وی با بیان اینکه کارگران به عنوان وفاداران انقلاب هستند و بیشترین نقش را جامعه کارگری کشوری در زمان جنگ انجام دادند، گفت: کارگران در زمان جنگ با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل و هم در عرصه‌های تولید به درستی نقش خود را ایفا کردند.

    وی گفت: قشر کارگران بعد از دانش‌آموزان بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

    عباسی افزود: هر وقت این نظام به این قشر زحمت کش نیاز داشته است با این وضع معیشتی که دارند و دچار مشکل هستند حضور گسترده داشته‌اند.

    رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور افزود : کارگران جزء نجیب‌ترین و بی‌توقع‌ترین و حماسه‌سازترین افراد جامعه هستند اما با این حال هیچ وقت حق و حقوق کارگران به درستی ادا نشده است.

    وی خواستار حمایت جدی دولت از قشر کارگری را شد و گفت: دریافت حقوق 812 هزار تومان سزاوار حقوق کارگری نیست و این دریافتی خط فقر نیست بلکه خط مرگ است.

    عضو شورای عالی بسیج اقشار و کارگری کشور ادامه داد: کارگران با این مبلغ کم می‌توانند فقط 8 روز زندگی کنند و این اثرات منفی دارد.

    وی افزود: امروز کشور ما با رکود اقتصادی مواجه است و دولت باید جلوی این رکود را بگیرد.

    عضو شورای عالی بسیج اقشار و کارگری کشور گفت: فکر کارگر این است که پس از 8 ساعت کار دنبال کار دوم باشد و محصولات تولیدی نیز کیفیت خوبی ندارد و انبارهای کارخانه‌ها فقط پر می‌شود  پس باید به فکر معیشتی کارگران بود تا با تولید محصولات با کیفیت بازار و اقتصاد را از رکود خارج کند.

    وی گفت: اکنون 50 میلیون جامعه کارگری با خانواده‌های خود در این کشور زندگی می‌کنند که 4 میلیون کارگر به‌صورت ناشناخته و فاقد بیمه هستند.

    عباسی افزود: با برگزاری همایش‌ها که نوعی نمایش هستند توجیه اقتصادی نیست و اقتصاد مقاومتی جلو نمی‌رود.

    وی اضافه کرد: مولفه‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی باید به درستی اجرا شود.

    عباسی با بیان اینکه در کشور تبعیض بین بیمه کارگری وجود دارد و اکنون دو میلیون کارگر ساختمانی فاقد بیمه هستند، گفت: بیمه تکمیلی کارگری در کشور ناقص است و باید در حمایت از کارگران این بیمه نیز حمایت مالی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو