مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن شهر جدید اندیشه در سال جاری

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه از افتتاح ۷۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه‌ها سال آینده به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح ۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن شهر جدید اندیشه در سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مهدی مسلم‌خانی درباره پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این شهر جدید از آغاز عملیات اجرایی 2 هزار و 500 واحد خبر داد و گفت: در حال حاضر این واحدهای مسکونی پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارند.

    وی نوع ساخت و سازها در این شهر را به صورت مشارکت با بخش خصوصی دانست و افزود: تا پایان امسال 700 واحد افتتاح می‌شود و تا سال آینده نیز این طرح‌ها به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مسلم‌خانی از جمله اهداف ساخت و سازها در شهر اندیشه را تأمین مسکن برای دهک‌های میانی جامعه، تأمین منابع برای دولت به منظور استفاده در ساخت و ساز شهرها و شهرک‌های جدید و توسعه خدمات برای شهروندان این شهر دانست.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه خاطر نشان کرد: پروژه‌های عمرانی و احداث کارگاه ساختمانی در اندیشه برای 1800 نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از 7 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

    وی تاکید کرد: عملیات اجرایی شهر جدید اندیشه که از سال 70 آغاز شد، محصول نظام شهرسازی و معماری نظام جمهوری اسلامی ایران است و با بیش از 120 هزار نفر جمعیت به سقف جمعیتی پیش‌بینی شده در طرح جامع نزدیک شده است.

    مسلم‌خانی با بیان اینکه مجموع شهر اندیشه همه خدمات مورد نظر برای شهروندان را در حوزه آموزشی، درمانی، اداری، فضای سبز، مذهبی و … تأمین کرده است، گفت: نیازهای اولیه ساکنین تأمین شده و هدف کنونی ارتقا کیفیت زندگی آن‌هاست.

    وی از جمله پروژه‌های در دست اجرا در شهر اندیشه را کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان، پروژه فرهنگی- اجتماعی ایوان اندیشه با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی برای بانوان شهر اندیشه، مسیر پیاده محور رهیاب به طول یک کیلومتر، پیاده راه سلامت به طول 3 کیلومتر و موزه دفاع مقدس به منظور ارتقا کیفیت زندگی و افزایش خدمات شهر جدید بیان کرد.

    مسلم‌خانی خاطر نشان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید مسئولیت راهبری، اجرا و احداث شهر و شهرک در چند استان را بر عهده دارد که از جمله آن‌ها شهرک نیشتمان در استان کردستان، شهر جدید مهرگان در استان قزوین، شهر جدید پرنیان در استان قم و شهر جدید حورا در استان همدان است.

    وی ادامه داد: این پروژه‌ها در مرحله مطالعات طرح جامع و آماده سازی قرار دارد و از اواسط سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: با توجه به اینکه صنعت ساختمان از صنایع پیشران اقتصاد کشور بوده و صنعتی است که 200 صنعت دیگر را درگیر می‌کند، اشتغالزایی بالایی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به همراه دارد.

    مسلم‌خانی تاکید کرد: صنعتی سازی مسکن و استفاده از تکتولوژی‌های جدید در ساخت و ساز واحدهای مسکونی باعث می‌شود، حوزه مسکن در به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد نقش بسزایی ایفا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار