مدیران خودروعصر اعتبار

پرونده مسکن مهر در ۳۳۵ شهر بسته شد

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با تکمیل ۹۷ هزار واحد مسکن مهر، پرونده این پروژه در ۳۳۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بسته شد.

پرونده مسکن مهر در ۳۳۵ شهر بسته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، امید محمدی افزود : با بسته شدن پرونده مسکن مهر در 335 شهر کشور، عملیات اجرایی 40 درصد از این پروژه بزرگ خانه سازی در شهرهای زیر 25 هزار نفر، برای همیشه به پایان رسید.
    وی با بیان اینکه در مجموع ساخت 347 هزار و 105 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت، گفت: از این تعداد 15 هزار و 406 متقاضی در ادامه ساخت پروژهای مسکن مهر انصراف دادند و 331 هزار و 700 واحد به تدریج پس از تکمیل به متقاضیان واگذار می شود.
    این مقام مسئول یادآورشد: در 31 استان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 870 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت، ساخت 331 هزار و 700 واحد مسکن مهر را آغاز کرد و هم اکنون پروژه های مسکن مهر در 335 شهر به پایان رسیده است.
    مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به روند تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد پرونده این پروژه خانه سازی در 870 شهر تا پایان سال جاری به پایان برسد.
    محمدی با بیان اینکه هم اکنون درشهرهای زیر 25 هزار نفر 7 هزار و 800 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است، گفت: مشخصات تمام واحدهای فاقد متقاضی در کشور در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته و متقاضیان می توانند برای اطلاع ازآخرین وضعیت این پروژه ها به این سایت مراجعه کنند.
    وی خاطر نشان کرد: با حذف شرایط متقاضیان بنیاد مسکن درصدد است تا پایان شهریور ماه امسال نسبت به فروش واحدهای فاقد متقاضی اقدامات لازم را به عمل آورد و پس از آن موضوع به وزارت راه و شهرسازی منعکس می شود تا این وزارتخانه در این خصوص تصمیم گیری کند.
    محمدی با اشاره به مشکلات تامین خدمات زیر و روبنایی برخی از واحدهای مسکن مهر افزود: مشکلات خدمات زیر و روبنایی در پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرهای زیر 25 هزار نفر وجود دارد و برخی از دستگاه های اجرایی به علت کمبود منابع مالی نتوانسته اند به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
    مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: هم اکنون 12 هزار و 622 واحد مسکن مهر در شهرهای یاد شده فاقد خدمات زیر و روبنایی هستند و منتظر اقدامات دستگاه های اجرایی نسبت به انشعاب آب، برق، گاز و یا سیستم فاضلاب این واحدها هستیم تا به تدریج با واگذاری آنها، پرونده واحدهای مسکن مهر در این شهرها بسته شود.
    به گزارش ایرنا، در پروژه مسکن مهر قرار است 2 میلیون و 250 هزار واحد در سرسار کشور احداث شود که تاکنون یک میلیون و 900 هزار واحد آن به پایان رسیده و دولت یازدهم در صدد است تا نیمه دوم سال آینده پرونده بزرگترین پروژه خانه سازی در ایران برای همیشه بسته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی