مدیران خودروعصر اعتبار

خانه آبگینه سنندج از هنرمندان تخلیه شد

عصر ساختمان- خانه امین‌الاسلام که به خانه آبگینه سنندج، تغییر کاربری داده بود، تخلیه و به فرمانداری واگذار شد.

خانه آبگینه سنندج از هنرمندان تخلیه شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از مهر،  خانه‌ «امین‌الاسلام» در محله قطارچیان  سنندج و در بلوار کردستان قرار گرفته که قسمت اصلی آن در طول سال‌های اخیر توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تملک و در طول این مدت عملیات مرمت و بازسازی کامل آن انجام شده است.

    یک سال پیش خانه امین‌الاسلام، مرمت شد و با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، استاندار کردستان، فرماندار سنندج و همچنین مدیر کل میراث فرهنگی استان به خانه زیورآلات و آبگینه استان کردستان تغییر کاربری داد و در اختیار هنرمندان قرار گرفت.

    دوم مرداد ماه، خبری در خبرگزاری مهر منتشر شد که اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان، از هنرمندان خواسته تا این خانه را تخلیه کنند چراکه قرار است این خانه در اختیار فرمانداری قرار بگیرد و به خانه ایرانشناسی تبدیل شود.

    یک  هنرمند فعال در زمینه شیشه‌گری  در این باره پیشتر به مهر گفته بود: مدیرکل میراث فرهنگی اسنتان کردستان تا دهم مرداد به ما فرصت داده تا خانه آبگینه را تخلیه کنیم و نظرشان این است که اساسا خانه آبگینه چه نفعی برای سنندج دارد!؟‌ این در حالی است که شیشه گری در استان کردستان، در حال توسعه است و این مرکز می‌تواند یکی از مراکز اصلی این هنر در کشور باشد.

    با این همه ، 12 مردادماه این خانه به دستور اداره کل میراث فرهنگی کردستان تخلیه شده و هنوز هیچ فضایی در اختیار هنرمندان قرار نگرفته است تا در آن به فعالیت بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی