مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مسکن:

موانع پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه با پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی مخالفت کرده است.

موانع پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ «اکبر نیکزاد» روز شنبه در نشست خبری که در محل بنیاد مسکن برگزار شد، گفت: در آبان سال گذشته در شورای عالی مسکن و با حضور رییس‌جمهوری ارایه تسهیلات 200 میلیون تومانی با سود 5 ساله و بازپرداخت 20 ساله مصوب شد که تاکنون این مهم به دلیل مخالفت سازمان برنامه و بودجه عملیاتی نشده است.

    وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌ها برای طرح‌های هادی در روستاها و توقف پرداخت اعتبارات روستایی سرمایه گذاری نیست بلکه اضافه شدن هزینه مضاعف است، گفت: روستاها عامل امنیت و تولید در کشور هستند و ما به عنوان مجری واحد روستایی خدمتگذاریم و ساخت مسکن روستایی و عمران روستایی جزو ضروریات است.

    افزایش تعداد واحدهای نیمه کاره روستایی

    نیکزاد درباره اینکه دلیل سازمان برنامه و بودجه برای توقف پرداخت وام 200 میلیون تومانی نوسازی و ساخت روستایی چیست؟ گفت: به اذعان سازمان برنامه و بودجه پرداخت این وام باعث تورم می‌شود.

    به گفته نیکزاد 200 هزار واحد روستایی باید سالیانه ساخته شود که شامل ساخت و نوسازی روزانه 550 واحد می‌شود که این روند از ابان سال گذشته متوقف شده است.

    وی درباره ناتوانی وام 100 میلیون تومانی در نوسازی و ساخت مسکن نیز گفت: از سال پیش متوجه افزایش تعداد واحدهای نیمه کاره روستایی شدیم و مدیران استانی بنیاد مسکن در گزارش‌های مفصل نسبت به اینکه ساختمان‌های نیمه کاره در روستا رو به افزایش است هشدار دادند.

    نیکزاد گفت: مدیران استانی طی برآورد قیمتی و با ارائه گزارش توجیهی خدمت رئیس جمهوری نهایتا موافقت نهایی را اخد و این پیشنهاد در شورای عالی مسکن تصویب و وام روستایی 200 میلیون تومان شد.

    روستاییان از گرفتن وام 100 میلیون تومانی امتناع می‌کنند

    رییس بنیاد مسکن گفت: مردم می‌دانند با 100میلیون تومان ساختمان آنها نیمه کاره باقی می‌ماند و به همین دلیل از گرفتن این وام امتناع می‌کنند ما هم توصیه ای برای گرفتن وام 100میلیونی نداریم چون می‌دانیم ساختمان نیمه کاره باقی می ماند

    نیکزاد به خبرنگاران توضیح داد :رییس جمهوری در پاسخ به تمام مکاتبات ما پاسخ مثبت دادند و اعلام کردند وام 200 میلیونی روستایی پرداخت شود.

    وی با بیان اینکه تا سال 84 فقط 7 درصد واحدهای مسکن روستایی نوسازی شده بود، گفت: این رقم در سال 1400به 50 درصد رسیده است و توقع داریم در موافقت با نظر رئیس جمهوری پرداخت وام روستایی ادامه داشته باشد.

    اکبر نیکزاد هم چنین خبر داد که ردیف اعتبار حساب صد امام از لایجه بودجه 1401 حذف شده است و این اتفاق نیز یکبار دیگه باعث می‌شود که جریان ساخت و ساز مسکن روستایی متوقف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو